دکتر علیرضا طاهری زاده مدیرکل بهزیستی با حضور در اولین نشست شهرداران استان ، ضمن تقدیر از تلاش و پشتکار شهرداران در اهتمام به احقاق حقوق شهروندان به طور عام و افراد توانخواه به طور خاص ، اذعان داشتند که اتخاذ رویکرد همه شمول و طراحی فراگیر در شهرسازی می توان زمینه ی ایجاد شهرهایی بدون مانع ، دوستدار کودک، دوستدار سالمند ، دوستدار معلول و .. را فراهم نمایند.
در ادامه مهندس حسینی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری ضمن تاکید بر احقاق حقوق همه ی آحاد جامعه بر ضرورت اهتمام شهرداران در پیگیری مصوبات استانی و کشوری ستاد مناسب به شرح موارد ذیل تاکید موکد نمودند .
لحاظ بودجه ی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی در بودجه سالیانه و تصویب آن در شوراهای اسلامی شهرها
انتخاب مشاور امور معلولان با هدف مطالبه گری حقوق آنان
مشروط نمودن صدور پروانه های بازسازی و پایان کار به رعایت ضوابط مناسب سازی مطابق با ضوابط شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت
تشکیل کمیته ی مناسب سازی در شهرداری ها با حضور نمایندگان انجمن های معلولین
برگزاری دوره ی آموزشی ضوابط شهرسازی برای افراد دارای معلولیت ویژه ی کارشناسان فنی و پیمانکاران
ترویج فرهنگ مناسب سازی و تکریم سالمندان، جانبازان و افراد دارای معلولیت در برخورداری از حقوق شهروندی با بهره مندی از فضای موجود در شهرداری ها ( استفاده از بیلبوردها و تلویزیون های شهری )
ایجاد فضا های شهری مناسب و درخور در حوزه های فرهنگی ، ورزشی ، و اوقات فراغت در شهرها ویژه ی سالمندان و معلولین همچون فرهنگسراها ، خانه ها و ….
مناسب سازی و دسترس پذیری کلیه ی پایانه ها، ایستگاه ها، تاسیسات سامانه ها و ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری و ایاب ذهاب رایگان معلولین