امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در نخستین جلسه هیات نمایندگان در سال ۱۴۰۳ با حضور دهنوی معاون محترم هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان و برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: می بایست با توجه به شعار سال کارهایی را الویت قرار دهیم که در توسعه و رشد اقتصاد استان موثر باشد.

وی افزود: برنامه هایی داریم که به صورت کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت است که به همه اینها باید پرداخته شود اما یکسری موضوعات به صورت کوتاه مدت است که اگر بهش پرداخته نشود آسیب زیادی به استان وارد می شود.

یوسفی گفت:اگر توسعه استان و درآمدسرانه آن بخواهد رشد پیدا کند باید قوانین دست و پاگیر را از جلوی پای بحش خصوصی برداریم تا بتوانیم به اهداف برسیم.

 رئیس اتاق بازرگانی گرگان ابراز داشت:تعطیلی روز پنجشنبه که در کمیسیون اجتماعی مجلس مصوب شده آسیب بزرگی به ارتباط بین المللی و روابط اقتصادی وارد می کند ، جای نگرانی دارد که با این موضوع چهار روز روابط بین المللی را از دست خواهیم داد که دولت راجب این موضوع باید تجدید نظر کند.

 وی درادامه گفت:این موضوع مطالبه بخش خصوصی است این تصمیم با شعار سال مغایرت دارد.

یوسفی اظهار کرد:موضوعات مختلفی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح می شود که مشکلات بخش خصوصی است و برای رفع آن نیاز به پیگیری دارد تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی گفت:با توجه به اینکه اقتصاد استان گلستان برپایه کشاورزی است باید مشکلات آن از دولت مطالبه گری شود.

بوسفی بیان کرد:در بخش کشاورزی هزینه ها برمبنای دلاری انجام می شود و از طرف دیگر خرید تضمینی محصولات کشاوری بر اساس ریال و هر قیمتی که مصوب شود لطمه بزرگی به بخش کشاورزی وارد می کند.

وی افزود:باید قیمت خرید تضمینی گندم در برنامه کار قرار گیرد، قیمت فعلی پاسخگو نمی باشد.

یوسفی گفت:نمایشگاه اگروفود که در کشور ترکمنستان قرار است برگزار شود ظرفیت خوبی در زمینه توسعه صادرت با کشور ترکمنستان است و می تواند باعث توسعه مراودات شود.

وی ضمن اشاره به ظرفیت نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: اتاق گرگان با هدف معرفی استان در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد:با توجه به سفر استاندار بالکان نشست های تخصصی را داشته باشیم تا موجب توسعه روابط بین استان گلستان و استان باکان کشور ترکمنستان شود که این امر موجب پیشرفت استان می باشد.