معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان گفت: از ۱۴ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ با حضور فعال ۲۸۱ بازرس سلامت محیط در قالب ۳۱ اکیپ، نظارت‌های بهداشتی ویژه تعطیلات نوروزی و ماه مبارک رمضان را بر عهده و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ این نظارت ها ادامه دارد.

دکتر موسی الرضا شبیهی در خصوص اقدامات صورت گرفته از زمان شروع اجرای برنامه سلامت نوروزی گفت: از ۱۴ اسفند تا ۶ فروردین ۱۴۰۳، ۲۵۴۹۰ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط صورت گرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از این تعداد بازرسی ۷۸۸ مورد واحد های صنفی متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و تعداد ۶۹ واحد صنفی نیز پلمپ گردید، ۱۵ تن و ۳۵۱ کیلو ۳۰۰ گرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

دکتر شبیهی به دیگر اقدامات نیز اشاره کرد و افزود: ۹۷۱۶ مورد کلر سنجی از آب شرب صورت گرفته و میزان ۲۸۰۷۲ مورد سنجش پرتال جهت کنترل کیفی مواد غذایی توسط بازرسین در حین بازرسی با اولویت نظارت بر مراکز ، اماکن حساس پرتردد و نظارت و کنترل رفتار های پر خطر در راستای مدیریت بیماری کووید ۱۹ صورت گرفت.

دکتر شبیهی در پایان افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان با هدف و ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی مواد غذایی و آب در سطح عرضه و کنترل دخانیات به منظور کاهش و کنترل بیماریهای واگیر و غیر واگیر انجام می گردد.