جلسه ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی۱۴۰۳ با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده معزز ولی فقیه در جمعیت و حضور برخط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برگزار شد.

به گزارش رو در جلسه برخط ستاد ملی خدمات یکپارچه جمعیت هلال‌احمر در طرح نوروزی۱۴۰۳ معاون استاندار گلستان اظهار کرد: استان گلستان دومین استان از لحاظ نقاط حادثه خیز در کشور بوده که حدود ۹۵ نقطه حادثه خیز در سطح استان داشتیم و این امر منجر شده بود آمار تصادفات و فوتی‌ها در سنوات گذشته بالا باشد.

سید مهدی مهیایی گفت: در سال ۱۴۰۲ با همکاری وزارت راه و جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اول رئیس جمهور برگزار شد، توانستیم ۹۵ نقطه رو به نصف کاهش بدهیم، اهتمام استان برنامه بر این است تا پایان سال جاری سایر نقاط باقیمانده را به صفر برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود: اقدامات خوبی که صورت گرفته از مجموع ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک و دارایی طی دولت سیزدهم بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان آن در حوزه راه‌ها هزینه شده و این موضوع نشان‌دهنده توجه دولت سیزدهم به موضوع ایمنی راه‌ها است.

مهیایی تصریح کرد: طبق آخرین آمار مقایسه ای در خصوص فوتی‌ها، سال گذشته در چنین روزی ۱۴ فوتی تصادفات جاده ای در استان داشتیم، در روز متناظر امسال علی رغم تصادف شب گذشته این آمار ۷ فوتی بوده است که کاهش ۵۰ درصدی فوتی‌ها در سطح جاده‌های استان داشتیم.

وی با اشاره به کاهش محسوس تلفات جانی ناشی از تصادفات جاده ای گفت: این موضوع نشان از اهتمام‌ دولت مردان و همچنین شهروندان و مسافرین در سال جدید به مباحث مربوط به تخلفات رانندگی و رعایت احتیاط بوده است.

معاون امور عمرانی استاندار خاطر نشان کرد: در ستاد تسهیلات نوروزی فعالیت بسیار خوبی اعم از اسکان، اقامت، مکان‌های اضطراری در زمان بحران صورت گرفته و برای مواقع بارندگی شدید و طوفان آمادگی کامل وجود دارد.

وی در پایان از تعامل بسیار خوب جمعیت هلال احمر استان با استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی قدردانی کرد و گفت: هلال احمر این استان در تمامی زمینه‌ها با استانداری هماهنگ است و استاندار گلستان از عملکرد مجموعه هلال احمر گلستان رضایت کامل دارد‌.