مدیر تعاون روستایی استان گلستان ورود شبکه تعاون روستایی به توزیع میوه را موضوع حمایتی عنوان کرد و گفت: قریب  به ۵ میلیارد تومان گردش نقدینگی برای تنظیم بازار میوه اختصاص داده شد.

محمدرضا جامی در جمع اصحاب رسانه از توریع میوه شب عید از امروز  در نمایشگاه‌های شش شهرستان خبر دادو افزود: وزیع میوه شب عید از امروز (پنجشنبه) در نمایشگاه‌های شش شهرستان استان آغاز و این طرح به سراسر مناطق شهری و روستایی استان از طریق عاملان فروش در اختیار، گسترش داده خواهد شد.وی در خصوص قیمت میوه شب عید، گفت: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان، هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۵۰ هزار ریال و سیب درختی ۳۶۰ هزار ریال به هم استانی‌ها عرضه خواهد شد.

جامی ادامه داد:  شبکه تعاون روستایی بیش از ۷۰ سال قدمت و تنها زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که ۱۰۰ درصد سهام آن در اختیار دولت نبوده و بیش از ۲۲ درصد سهام آن متعلق به مردم و سهامداران آن است.

وی، تعداد افراد عضو در بخش روستایی را ۴.۳ میلیون نفر و تعداد افراد عضو در بخش تشکل‌های کشاورزی را یک میلیون و ۱۴۷ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: بیش از ۵.۵ میلیون نفر عضو شبکه تعاون روستایی هستند که در استفاده از تمام امکانات و سود تعاونی سهیم هستند.

جامی تاکید کرد: حمایت، نظارت و هدایت از شرکت‌های تابع، جزو رسالت‌های تعاونی روستایی است.

مدیر تعاونی روستایی استان گلستان افزود: یک چهارم تولید گندم استان با ارزش ۳۲۰ میلیارد تومان توسط شبکه تعاون روستایی استان تولید و توزیع می‌شود.

مدیر تعاونی روستایی استان گلستان در پایان گفت:  در سال ۱۴۰۲ با اعتماد کشاورزان موفق شدیم ۶۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را تحت عنوان کشت قراردادی توافق کنیم.