مهندس عجم نوروزی سرپرست منابع طبیعی آزادشهر از آغاز سه پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز تیل آباد و کوهمیان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

رضا عجم نوروزی سرپرست منابع طبیعی آزادشهر در این خصوص گفت: با توجه به هفته منابع طبیعی سه پروژه در بخش آبخیزداری شامل احداث دو سازه سنگ و ملاتی حوزه تیل آباد در روستاهای نراب و وامنان و سیلت زدایی و لایروبی مخزن بند خاکی کنترل سیل و رسوب کوهمیان به پیمانکاران تحویل داده شد که جمعا با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی می باشد.

عجم نوروزی اضافه کرد: در بخش بیولوژیک نیز ۲۰۰۰ کیلو گرم بذر یونجه جهت تامین علوفه دامداران و ثبیت خاک در اراضی بالا دست و همچنین ۲ میلیارد ریال اعتبار برای خرید گیاهان دارویی و نهال مثمر انجام شده است.

سرپرست منابع طبیعی آزادشهر از برش شهرستانی و تعهد توزیع حدود ۲۰۲ هزار اصله نهال جنگلی و غیر جنگلی جهت زراعت چوب و توسعه فضای سبز در سطح شهرستان خبر داد که در هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان توزیع و کشت شده و همچنان در حال اجرا می باشد.

عجم نوروزی در پایان هدف از اجرای این پروژه ها را تثبیت بستر و کنترل فرسایش، حفظ آب و خاک و پوشش گیاهی و تسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی، مدیریت و پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه آبخوان و جلوگیری ازخسارات جانی و مالی به بخش تولیدات کشاورزی عنوان کرد