مدیرکل کمیته امداداستان گلستان گفت: خدمت‌رسانی ورسیدگی به محرومان بارویکردتوانمندسازی ازاهداف کمیته امداداست.

بعیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: دو ویژگی عمده و افتخارآمیز کمیته امداد ،انتساب این نهاد به نام مبارک حضرت امام خمینی(ره) است و این افتخار بزرگی است که مردم کمیته امداد را با نام بلند امام راحل (ره) می شناسند؛ دیگر آنکه اهداف و برنامه های کمیته امداد، در راستای خدمت به محرومان و مستضعفین با رویکرد توانمندسازی فکری، اقتصادی و تحکیم نهاد خانواده است.

۸۳ هزار نیازمند و محروم گلستانی تحت حمایت کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه  ۶۰ درصد مددجویان گلستانی دارای سرپرست زن و ۴۰ درصد آن را سرپرستان مرد تشکیل می دهد خاطرنشان کرد: ۸۳ هزار خانوار گلستانی شامل ۱۵۱ هزار نفر از نیازمندان و محرومان سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۵۸ درصد مددجویان آن ساکن روستا و ۴۲ درصد آنان مددجویان ساکن شهر تشکیل می دهد.

۳۳۵ پایگاه درجشن نیکوکاری فعال بودند.

بابایی با اشاره به جشن نیکوکاری بعنوان یکی از جشن‌های ملی گفت : این جشن هرساله در آستانه سال نو برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران و اهداء این کمک‌ها به نیازمندان واقعی و خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود. و تا کنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان توسط  ۳۳۵ پایگاه شامل ۲۷۵ پایگاه مراکز نیکوکاری ۴۰ پایگاه میادین اصلی و ۲۰ پایگاه دفاتر کمیته امداد ، کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان گلستان در جشن نیکوکاری را جمع آوری کردند و پیش بینی میشود تا پایان سال به ۲۶ میلیارد تومان برسد.

مردم نوعدوست گلستان ۱۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در۱۱ ماهه صدقه دادند.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به ۱۴۳ هزار مشترک  صدقات و جمع آوری بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه در ۱۱ ماهه سالجاری ، افزود: مراحم دریافتی برای کمک به خرید ساخت و تکمیل مسکن مددجویان، کمک به امر ازدواج نیازمندان، کمک به ارتقای شاخص های بهداشتی و هزینه های درمانی نیازمندان، ابن سبیل ، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت، هزینه می گردد

توزیع ۱ میلیون و۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان

بابایی با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان، گفت: با برنامه ریزی و هم افزایی با مراکز نیکوکاری ، نسبت به راه اندازی آشپزخانه های اطعام مهدوی اقدام میشود و طبخ وتوزیع ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان سطح استان در دستور کار قراردارد.

 وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان تهیه ۸۵ هزار سبد کالارا هدف گذاری کرده ایم که حداقل هرخانوار تحت حمایت یک سبد کالا را دریافت نماید که تاکنون ۳۵ هزار سبد کالا توسط خیرین ومراکز نیکوکاری فراهم شده است .

سرانه ایتام و محسنین گلستان نسبت به کشور پایین است .

مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: ۳۸ هزار و ۸۰۱ نفر حامی  با سرپرستی و حمایت از ۱۱هزار و ۵۴ نفر فرزند یتیم و محسنین گلستانی، در سالجاری بیش از ۷۲ میلیارد تومان کمک کردند.

بابایی با اشاره به جذب ۱۰هزار ۱۸۱ حامی درسالجاری ، تصریح کرد: سرانه کمک به ایتام درکشور ۱ میلیون تومان است که این سرانه در استان گلستان ۷۷۰ هزار تومان و سرانه محسنین درکشور نیز ۷۵۰هزارتومان بوده که این سرانه در استان ۶۴۰ هزارتومان می باشد و با هدف گذاری برای جذب ۲۰ هزار حامی در سال آینده ، امیدواریم به سرانه کشوری برسیم .

روش های نوین برای مشارکت مردم بصورت غیرحضوری

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در پایان تصریح کرد: شهروندان خیراندیش می‌توانند غیر حضوری خود را بصورت الکترونیکی با استفاده از کد کیو آر (QR) ، سامانه سنا و کد دستوری #۰۱۷*۸۸۷۷*و از طریق واریز کمک های نقدی خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶  و شماره  حساب۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸  نزد بانک ملی و همچنین مراجعه به سایت امداد به نشانی emdad . ir  کمکهای خودر ا به راحتی اهداء نمایند