رصد میدانی اوضاع و احوال انتخابات در گلستان حاکی از آن است که تعداد زیادی از افراد حاضر در میتینگ‌ها، همایش‌ها و ستادهای انتخاباتی در زمره آن‌دسته ای هستند که به رغم داشتن انتقادات به شرایط موجود و گله‌مندی پرتکرار، آماده خلق حماسه پرشور در ۱۱ اسفند هستند.

به گزارش خبرنگار ستاره خزر، محدثه اسدی نیا کمتر از ۲۰ ساعت دیگر تا برگزاری انتخابات ۱۱ اسفند فرصت باقی مانده است و قرار است اهالی گلستان علاوه بر انتخاب ۲ نفر برای مجلس شورای خبرگان رهبری هفت نماینده خود را برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روانه ساختمان بهارستان کنند.

تصمیمات و سیاستگذاری‌های نادرست در دهه‌های گذشته به ویژه دولت یازدهم و دوازدهم ، جراحی‌های بزرگ اقتصادی مانند بازنگری در سیستم یارانه نقدی و مدیریت بازار ارز، تصویب برخی قوانین غیر ضروری مانند فیلترینگ حاد پیام‌رسان اجتماعی خارجی، تشدید تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی خارجی و تنگ‌تر شدن محاصره اقتصادی دشمن و دیگر دلایل داخلی و خارجی سبب شد تا بخشی از آحاد مختلف جامعه در سال‌های اخیر شرایط اقتصادی سختی را تجربه کرده و سفره آنها روز به روز کوچکتر شود و انتقادات زیادی به شیوه‌های مدیریت و شرایط اقتصادی مطرح شود.

منتقدان به شرایط فعلی اداره کشور از طیف ها و گروه های متعددی از جمله دانشجویان، بازاریان ، کارکنان دولتی و دیگر اقشار تشکیل شده‌اند که در این بین سهم و جامعه آماری اقشار کم‌درآمد و متوسط ، بیشتر از سایر گروه ها است.

این دسته از افراد جامعه از کوچک‌ترین فرصت پیش آمده برای نقد یا به طور عامیانه گله‌ مندی استفاده می‌کنند.

یافتن چنین افرادی فرآیند سختی نمی‌طلبد؛ کافیست دقایقی در صف نانوایی ،داخل اتوبوس، تاکسی، ورزشگاه و یا هر اجتماع چند نفره دیگرحاضر شوید؛ به طور حتم یک یا چند نفر از این طیف را خواهید دید.

 افرادی که از وضعیت سیاست خارجی، قیمت نفت، دلار‌، طلا گرفته تا گشت ارشاد و فیلترینگ اینستاگرام تا نظارت استصوابی گلایه‌های مختلف دارند و مدام انتقاد می کنند.

 افرادی که در وهله نخست شاید دوست‌دار انقلاب و نظام شمرده نشوند وحتی برخی معاندین،براندازها و جریانات مخالف سیاسی حاکمیت روی تحریم انتخابات از سوی آنها حساب باز کنند و چشم طمع به انتقادهای آنها بدوزند؛ اما واقعیت طور دیگری است.

رصد ستادهای انتخاباتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، میتینگ‌ها ، همایش‌های انتخاباتی در گلستان بیانگر آن است که طیف زیادی از حاضرین در این اجتماعات انتخاباتی را همین گروه از منتقدین جامعه تشکیل می‌دهند.

 افرادی که حتی انتقاداتی متعدد و البته مکرر نسبت به وضع موجود دارند نیز بر این باورند که تنها راه اصلاح و بهبود وضعیت موجود ، مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رای است.

 گله‌مندهایی که معتقدند نباید آب در آسیاب دشمن ریخت؛ اگر انتقادی هست اگر گلایه‌ای هست، امری درون خانوادگی بوده و قابل حل شدن است.

بررسی مناسبات و رخدادهای انتخاباتی در گلستان موید آن است که صف گله‌مندها از معاندین و براندازها جداست؛ گله‌مندها نقش آفرین اصلی در ستادهای انتخاباتی در نقاط مختلف استان گلستان هستند و شور و انگیزه آنها شاید بیشتر از سایر اقشار جامعه باشد؛ موضوع موقعی جالب‌تر می‌شود که همین گله‌مندها مردم را به پای صندوق‌های رای دعوت می‌کنند و شاید، در برخی مواقع عطش آنها برای حضور بیشتر مردم از کاندیداها و حتی عوامل اجرایی انتخابات هم بیشتر است.

گله‌مندها بر این باورند که برای خنثی کردن تهدیدات و فشارهای داخلی و خارجی راهکاری به جز انتخابات وجود ندارد. به زعم آنها باید انتقاد کنیم اما نباید با دروغ پردازی، اتهام زنی سیاه‌نمایی و وارونه سازی پای صندوق‌های رای را خلوت کنیم.

 نقش آفرینی گله‌مندها در گرم‌تر شدن انتخابات و تلاش آنها برای برگزاری پرشور این رخداد سیاسی نمایانگر آن است که فتنه‌انگیزی دشمن برای جداسازی منتقدان وضع موجود از بدنه حاکمیت راه به جایی نبرد است .

منتقدان یا همان گله‌مندها بر این باورند که راه درست آن است که برای همدلی و وحدت تلاش شود تا انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان با قدرت و قوت به راه مستقل و عزتمند خود ادامه دهند.

از مجموع ۷ نماینده استان گلستان، حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا ۲ نماینده و حوزه‌ شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان یک نماینده، علی‌آبادکتول، رامیان و آزادشهر، گنبدکاووس و نیز برای شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه نیز یک نماینده دارند.