حجت الاسلام دیلم گفت: گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت کشور در تاریخ ۳۰ بهمن و اول اسفند ماه ۱۴۰۲ در گرگان برگزار می شود.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در این رابطه به خبرنگار ما گفت: گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و استان گلستان، در گرگان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه بنا بر منویات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و قلب فرهنگی شهر می باشد، افزود: بنا بر منویات مقم مظعم رهبری، بکار بردن تعبیر قرارگاه برای نماز جمعه به این علت است که ما در حال یک مقابله معنوی، اعتقادی، ایمانی و سیاسی هستیم که همانند دوران دفاع مقدس، به ما تحمیل شده و بنابراین دفاع لازم و ضروری است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به اینکه، امامان جمعه مهمترین پشتوانه مردمی برای نظام و انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: امام جمعه در هر شهر و منطقه محور اجتماع مومنین و تبیین خدمات، برکات و دستاوردهای نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه، جهاد تبیین امروز ائمه جمعه زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می باشد، بیان کرد: انتخابات از مسائل مهم پیش روست که اصل مشارکت مردم حائز اهمیت است و ائمه جمعه باید مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت و به بیان معیارهای انتخاب بپردازند و از حمایت فرد یا گروه خاص در حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری پرهیز کنند.
وی همچنین اظهار کرد: باید همه ما نهایت توان خود را به کار بگیریم تا اهمیت انتخابات در ایران اسلامی را برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین شود.