حجت الاسلام دیلم گفت: وجود بیش از ۶۰۰ شهید اهل سنت گواه بر وفاداری و برادری اهل تسنن به انقلاب و نظام است.

حجت الاسلام دیلم در جمع ریش سفیدان و موثرین شهر ینقاق گفت: امروز دشمن با آرای کم و خصوصا برای تک تک آرای مردم برنامه دارد و مدت هاست برنامه ریزی می کند تا حضور مردم را در انتخابات کم رنگ کند.

وی با تاکید به اینکه، مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری تاکید دارند و حضور مردم در صحنه بسیار مهم است، افزود: مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات باعث می شود که روایت اول را ما بگوییم و یک بار دیگر عظمت و اقتدار انقلاب و نظام به جهانیان اثبات می شود.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با بیان اینکه، وحدت شیعه و سنی از آرمان های مهم امام راحل بود، افزود: حضرت امام خمینی (ره) از همان بدو انقلاب تاکید بر وحدت شیعه و سنی و اقوام و مذاهب را داشتند و وجود بیش از ۶۰۰ شهید اهل سنت گواه بر وفاداری و برادری اهل تسنن به انقلاب و نظام است.
حجت الاسلام دیلم همچنین با اشاره به اهمیت موضوع فلسطین در انقلاب اسلامی گفت: امام راحل از همان سال ۴۲ اهمیت قدس، فلسطین و مسجد الاقصی را مطرح کردند اما برخی کشورهای اسلامی موضوع را جدی نگرفتند که اگر چنین می شد ما امروز شاهد کشتار بیمشار کودکان و زنان در غره نمی شدیم.
وی با بیان اینکه، رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است، افزود: امروز دشمن اقلیت های قومی و اقوام و مذاهب را طمع ای برای اهداف خود برای ایجاد اختلاف و دودستگی نشانه رفته است و اگر در گوشه ای از کشور و درفضای مجازی کلیپی برپایه وحدت شکنی و اختلاف انگیزی باشد بدانید که از ما نیست و قطعا توطئه و نقشه شوم دشمن در کار است.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان نماد وحدت در استان و منطقه است، گفت: آیت الله نورمفیدی بهترین حامی اهل سنت است و در اجتماع اخیر خود در بین ائمه جمعه اهل سنت استان بیان کردند که شما علمای ترکمن صرا آبروی استان هستید.
حجت الاسلام دیلم همچنین گفت: امروز بستر ارائه به خدمات به حوزه های علمیه و علما و طلاب اهل سنت فراهم است و رهبر معظم انقلاب توصیه و تاکید دارند که هر خدمتی که به علما و حوزه های تشیع ارائه می گردد به طور یسان به حوزه های علمیه و علمای اهل سنت نیز ارائه گردد.