عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت : از ابتدای سالجاری با همکاری مشترک کمیته امداد و هلال احمر مرحله سوم  طرح یاس در حال اجرا می باشد.

وی افزود: این طرح در راستای توانمند سازی اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و پذیرش مسئولیت اجتماعی ، برای دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

بابایی بیان کرد : در طرح یاس با ارایه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی و ارتقای عزت‌نفس را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث وسوانح دربعد اجتماعی می‌شود .             
بابایی اعلام کرد : از سال ۹۹ تا کنون این طرح درسه مرحله انجام شده که بیش از ۶۰۰ نفر  از دختران در قالب خانه های هلال در روستاها و مناطق حاشیه ها مستقر وسازماندهی شده اند و توسط هلال احمر آموزشهای لازم به آنها داده می شود .

وی با اشاره به جامعه هدف این نهاد این طرح اظهار کرد: در طرح یاس ، مدجویان کمیته امداد به‌عنوان مسئول و رابط  با آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث ، به‌کارگیری می‌شوند.

گفتنی است : تعداد ۱۲۰ نفر از دختران این طرح در قالب اردوهای زیارتی ، آموزشی و تفریحی تا کنون به مشهد مقدس عازم شده اند ودر پایان این همایش  ۱۴ نفر از فعالین این طرح مورد تجلیل قرار گرفتند