موسی الرضا صفری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت : حوالی ساعت ۱۷ امروز جمعه پس از اطلاع از آتش سوزی منزل مسکونی ویلایی در طالقانی پنجم یک تیم عملیاتی ایستگاه شماره ۲ و تیم کمکی از ایستگاه شماره ۴ به محل حادثه اعزام گردیدند .
وی افزود: پرسنل آتش نشانی شهرداری گرگان بعد از رسیدن به محل آتش سوزی به سرعت اقدام به اطفای حریق و پیشگیری از سرایت آتش سوزی به منازل اطراف نمودند و خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشته .
به گفته او در بررسی اولیه مشخص شد اتصالی سیستم برق منزل بدلیل کشیدن باراضافی منجر به آتش‌سوزی تعدادی از لوازم منزل و دودگرفتگی کامل منزل شد .
وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه آتش سوزی سیستم برق بیشترین آمار را در به آتش کشیدن منازل را دارد جهت پیشگیری از این حوادث چند نکته ایمنی را در این خصوص به شهروندان ارائه نمود : استفاده همزمان از چند وسیله برقی با بار مصرفی بالا ، وجود اتصالات ناقص و وسایل برقی با عیوب در سیستم برق، اتصال همزمان چند وسیله برقی به چندراهی برق ، استفاده از وسایل گرمایشی برقی ، عدم استفاده از تجهیزات برقی غیراستاندارد ، بازدید و بروزرسانی سیم کشی ها و اتصالات برق ، جدا نکردن از تجهیزات برقی پرمصرف از پریز در زمان ترک محل در زمان های طولانی ، می‌تواند عامل ایجاد حرارت و آتش‌سوزی شود