سیدمحمدرضا سیدالنگی،شهردار گرگان با توجه به عدم قانون مشخص در آیین نامه مالی و قانون شهرداری ها در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: متاسفانه علیرغم چندین شیوه نامه ، آیین نامه و قانونی مشخصی در جذب سرمایه‌گذاری در آیین نامه شهرداری ها نداریم و اخیرا در تاریخ ۲۳ دیماه سال جاری آیین نامه مالی ماده ۱ قانون درآمد پایدار شهرداری ها و دهیاری ها در حوزه تامین مالی و سرمایه گذاری ابلاغ شده است که موارد قابل قبولی برای تسریع و تسهیل در فرآیند سرمایه گذاری در آن مطرح شده است.

سیدالنگی عنوان کرد: شهرداری گرگان در نظر دارد با تمام توان خود علیرغم تغییر در روش‌های سرمایه گذاری ،مبنی بر نیاز به اخذ مجوزها و تاییدهای مراجع بالادستی و زمان بر شدن آنها، با تمام ظرفیت در جذب و حمایت از سرمایه گذار اقدامات موثری انجام دهد.

وی افزود: اداره سرمایه گذاری شهرداری گرگان مصصم است با کلید واژه اینکه سرمایه گذاران شریک ما هستند با تمام توان و پتانسیل های موجود در راستای تبادل نظر با سرمایه گذاران اقدام موثری در راستای رشد و توسعه شهری گام بردارد.

سیدالنگی تصریح کرد: ما معتقدیم که در سالهای اخیر شهرداری ها نمی توانند صرفا بودجه را از طریق دریافت عوارض تامین کنند از این رو می بایست بخشی از تحقق بودجه و انجام پروژه های خود را از طریق مشارکت سرمایه گذاران به سرانجام رساند.