نشست مشترکی با حضور اعضای هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور و استان و مدیر کل دفتر امور اقتصادی استانداری، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات با فعالین و آبزی پروران گلستانی در محل سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی این اداره کل برگزار شد.
در این نشست دکتر طلایی، دکتر شمسی زاده و مهندس فرزانه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور، دکتر واثق مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری، دکتر محتشم و دکتر آل رسول از صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، مدیران و کارشناسان اداره کل شیلات گلستان و بهره برداران و فعالین آبزی پروری حضور داشتند.
مهندس اشرفی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات گلستان در این جلسه گفت: حمایت بیمه از پرورش دهندگان میگو و تولید کنندگان آبزیان و محصولات وابسته یکی از مهم ترین راهکارهای کاهش ریسک و افزایش بهره وری در این بخش است.
وی افزود : استان گلستان تنوع تولید آبزیان را داراست و یکی از قطب های آبزی پروری کشور است و بیمه محصولات آبزی پروری در استان گلستان می تواند نقش مهمی در حمایت از تولیدکنندگان و ایجاد امنیت شغلی برای آنها داشته باشد.
دکتر حمیدرضا نصیری معاون آبزی پروری شیلات استان در این نشست عنوان داشت: این نشست مشترک براساس یکی از مصوبات کارگروه فنی و بهداشتی میگو استان بوده که با هماهنگی مدیریت صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان صورت گرفت.
وی ضمن تشریح ظرفیت های آبزی پروری استان گلستان به مشارکت حداکثری و مطلوب آبزی پروران میگو استان در بیمه محصول اشاره داشت.
دکتر نصیری افزود : در این جلسه مباحث و موضوعات مختلف توسط نمایندگان فعالین آبزی پروری میگو،ماهی و قفس مطرح و مسئولین صندوق بیمه نیز توضیحاتی را در خصوص مباحث مطروحه ارائه نمودند.
در پایان این نشست، مواردی در جهت حل مسائل و تسهیل و تسریع امور بهره برداران و کارایی بهتر در امور بیمه پیشنهاد و مصوب گردید.
این نشست مشترک با هدف بررسی و رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه بیمه محصولات آبزی پروری و افزایش مشارکت بهره برداران در این امر برگزار شد.