رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان گفت: دانشگاه فنی وحرفه ای گلستان با پیگیری مطالبات دانشجویان در سامانه فارس من، برای ۵۰۰۰ نفر تعهد اشتغال از صنایع گرفت.

منصور غفاری اظهار کرد: مدتی پیش دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای گلستان پویشی باعنوان “اشتغال‌فارغ‌التحصیلان” در سامانه فارس من راه اندازی کرده بودند که مطالبه به حقی بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان افزود: در ادامه پیگیری مطالبات دانشجویان مراکز فنی و حرفه‌ای، برای محصلان استان گلستان، قریب به ۵ هزار تعهد اشتغال از صنایع گرفتیم تا دانشجویان بتوانند در رشته های مختلف وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان افزود: این ۵ هزار نفر تعهد اشتغال برای استان ما عدد بالایی است که در دانشگاه‌ها بی سابقه است؛ هیچ دانشگاهی به جز فنی‌وحرفه‌ای چنین ظرفیتی ندارد و این تعهدات رشته‌هایی همچون صنایع فنی، کشاورزی و گردشگری را دربر می‌گیرد.

غفاری ادامه داد: به زودی تفاهم‌نامه این تعهد با حضور استاندار گلستان و مسئولان کشوری به امضا نهایی خواهد رسید.

وی یادآور شد: دانشجویان این دانشگاه در رشته‌های فنی، مهارتی و هنری تحصیل می‌کنند و این رشته‌ها بر اساس زیست بوم استان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان تصریح کرد: همچنین رشته‌های جدیدی مانند تعمیر ونگهداری پهپاد، رشته‌های هوانوردی و گردشگری به زودی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه فنی وحرفه‌ای گلستان اضافه می‌شود.

غفاری با اشاره به این که پروژه‌های فنی وحرفه‌ای استان به دلیل کم توجهی، به سرانجام نرسیده‌اند گفت: پروژه‌هایی داریم که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، اما به دلیل کمبود اعتبار و کم توجهی مسئولان در مرحله تجهیز متوقف شده‌اند که در دور دوم سفر رییس جمهور به گلستان و تخصیص اعتبار، تا پایان سال آنها را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با عنوان اینکه پنج پروژه بزرگ دانشگاه فنی وحرفه‌ای گلستان در انتظار بهره‌برداری است، اظهار کرد:  در سفر دور دوم رییس جمهور به استان حدود ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی دانشگاه‌ها مصوب شد که این رقم در تاریخ دانشگاه فنی وحرفه‌ای بی‌سابقه است.

گفتنی است دانشگاه فنی و حرفه‌ای گلستان در پنج دانشکده استان ۵۰۰۰ دانشجو دارد که ۲۵۰۰ نفر را  دختران و ۲۵۰۰ نفر را نیز پسران تشکیل می دهند.