مدیر عامل آب منطقه‌ای استان در گروه خبری فجر گلستان؛افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی  ۱۱ پروژه آب منطقه با اعتبار بیش از ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار  در دهه فجر امسال خبر داد.

ایرج حیدریان در زمینه سد نرماب و جابجابب روستای حاضر کاسه سد گفت: سد نرماب با اعتبار ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیشرفت سازه ای ۹۹ درصدی داشته و تلاش داریم روستای حاضر در کاسه سد را تا خرداد سال آینده جابجا کنیم و همچنین تلاش داریم از محل سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان ۲۵۰۰ میلیارد تومان مصوبه داشته باشیم که ۲ هزار میلیارد تومان برای سد و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال باشد.

حیدریان ادامه در زمینه تولید  آب آشامیدنی گفت: با ۵ طرح آبرسانی با ۲۸ حلقه چاه ۵۷۵ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی سالم تولید شد و در اختیار مردم قرار گرفت و همچنین ایجاد ۲۹ هزار متر مکعب مخزن با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان صورت گرفته و ۲۸.۴ کیلومتر خط انتقال با اعتبار ۲۹۳ میلیارد تومان اجرایی شده است.

وی در ادامه افرود: ۹۰ درصد آب استان در حوزه کشاورزی صرف می شود که بازدهی ۳۱ درصد دارد و بر اساس تفاهم با بانک توسعه اسلامی اعتبار ۹۲.۲ میلیون یورو در حوزه شبکه آبیاری و زهکشی مصوب شد که در سفر ریاست محترم جمهور به گلستان ۴ هزار هکتار از این شبکه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان در پایان گفت: با اجرای پروژه شیرین سازی آب دریا در ساحل چارقلی که در انتظار مجوز خرید تضمینی سازمان برنامه و بودجه هستیم ، تلاش داریم مشکلات آب غرب استان را مرتفع کنیم