۱۰۰ نیروگاه تولید برق خورشیدی با همکاری شرکت توزیع برق استان ،برای مددجویان کمیته امداد ونیازمندان دهک های ۱ تا۳ شهر کُرند تا ایام الله دهه فجر اجرایی می شود

عیسی بابایی ، مدیر کل کمیته امداد استان گلستان در حاشیه سفراستاندار گلستان به شهرکُرند از توابع شهرستان گنبد گفت: دراین سفر  ۱۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد و نیازمندان دهک های ۱ تا ۳ در قالب همکاری مشترک کمیته امداد وشرکت توزیع نیروی برق استان مصوب شد که امیدواریم در ایام الله دهه فجر شناسایی و معرفی واجدین شرایط به شرکت توزیع نیروی برق اجرایی شود .

وی با اشاره به همکاری خوب این نهاد با شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد: با اجرای طرح تولید برق خورشیدی توسط مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی(ره)  و فروش برق خورشیدی ، مجریان این طرح ، صاحب درآمد پایدار می شوند.

بابایی اضافه کرد: این طرح در راستای سیاست اصلی کمیته امداد یعنی توانمندسازی دائمی محرومان و ایجاد خودکفایی و استقلال مالی برای مددجوها انجام می‌شود و تاکنون مورد استقبال خانواده‌های نیازمند و وزارت نیرو قرار گرفته است. چرا که هم درآمد خوبی ایجاد می‌کند و هم سبب تولید انرژی پاک می‌شود.

وی با اجرای طرح نیروگاههای ۵ کیلو واتی در قالب پنل های خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت و همچنین ۵ دهک اول جامعه افزود : مبلغ  ۱۴۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات قرض الحسنه بانکی توسط کمیته امداد و مبلغی نیز  با مشارکت خیرین بصورت بلاعوض  برای اجرای این طرح پرداخت می شود .

وی با بیان اینکه با اجرای طرح نیروگاه های خورشیدی  برای هر خانوار مددجوی کمیته امداد به طور میانگین مبلغ ۵/۴ تا ۵ میلیون تومان دریک دوره درآمدزایی خواهد داشت ،گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال تعداد نیروگاه پنج کیلوواتی خورشیدی برای مددجویان این استان  به ۶۰۰ طرح افزایش  و وارد مدار شود.

سید احمد موسوی ، مدیرعامل توزیع نیروی برق استان گلستان با بیان اینکه استفاده از پنل‌های خورشیدی ، خودکفایی در تولید برق کشور را به دنبال دارد، افزود: این طرح یک  اشتغال پایدار است و برهمین  اساس ، برق تولیدی این نیروگاه‌ها به صورت تضمینی  به مدت ۲۰ سال خریداری می‌شود و از محل درآمد نیروگاه‌های خانگی، اقساط وام آنها نیزدریافت شده و  مددجوی کمیته امداد به درآمدزایی پایدار می‌رسد