مدیر کل امور مالیاتی گلستان با اشاره به صدور ۱۰ میلیارد تومان برگه مالیاتی مرتبط با قانون اعمال مالیات بر خانه‌های خالی در این استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون فقط ۸۹ میلیون تومان مالیات توسط مالکان و مؤدیان مالیاتی مشمول این قانون وصول شد.

قربان حاجی‌مشهدیاظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون فقط مالکان ۱۲ باب خانه خالی به برگه های مالیاتی صادره تمکین کرده و حدود ۸۹ میلیون تومان مالیات توسط این مودیان پرداخت شده است که این رقم در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود.
وی گفت: طی این مدت در مجموع حدود ۱۰ میلیارد تومان برگه مالیاتی برای مالکان خانه های خالی در گلستان صادر شده که کمتر از یک درصد این مالیات‌ها وصول شده است.

مدیر کل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: برای مالکان ۳۳۷ خانه خالی در گلستان برگه مالیاتی صادر شده است که به سبب اعتراض مؤدیان مشمول این قانون،موضوع در کمیسیون های مربوط در حال بررسی است.

حاجی‌مشهدی اظهار کرد: هم استانی‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه اسکان املاک، ثبت کنند تا مشمول جریمه مالیات نشوند.

وی گفت: گلستانی‌ها از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال مالیات مستقیم پرداخت کردند که ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

حاجی‌مشهدی گفت: درآمد مالیاتی گلستان در سال ۱۴۰۲ براساس قانون بودجه ۲۹ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان بیان کرد: طی۲ سال فعالیت دولت سیزدهم، ۴۰ هزار میلیارد ریال مالیات در این استان وصول شد در حالی که این رقم طی چهار سال دولت قبل ۲۵ هزار میلیارد بود.

وی از برنامه ریزی برای وصول مالیات از کسانی که فرار مالیاتی می کنند خبر داد و گفت: در این راستا هیات مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در استان تشکیل و فعال شده است.

مدیرکل امور مالیاتی گلستان ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۲۶ گزارش فرار مالیاتی را به سازمان ارائه کنند تا پیگیرهای لازم انجام شود