اداره کل استاندارد گلستان ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۹۴۵ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام داد.
مدیرکل استاندارد گلستان در این خصوص گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است که با هدف تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام می شود.
سید مهدی حسینی افزود: در این راستا در ۹ ماهه نخست سال جاری، ۹۴۵ بازرسی فنی از واحدهای تولیدی استان انجام شد که ۱۷ کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند.
وی در ادامه اظهار داشت: برنامه تکلیفی محوله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای بازرسی فنی در استان گلستان، ۱۰۸۷ مورد بوده است که گلستان با ۹۴۵ بازرسی، موفق به تحقق ۸۷ درصدی این برنامه شد.
مدیرکل استاندارد گلستان افزود: در سال ۱۴۰۲ مطابق با برنامه عملیاتی ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، ما مکلف به انجام ۲ هزار و ۱۳۲ مورد نمونه برداری از فراورده های تولیدی مشمول استاندارد اجباری و ۲ هزار و ۱۳۲ آزمون روی این نمونه ها بودیم که تا کنون یک هزار و ۵۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و یک هزار و ۶۱۸ آزمون روی این نمونه ها انجام شد.
حسینی با اظهار این مطلب که: آزمون نمونه ها حاکی از انطباق یک هزار و ۱۷۶ نمونه با استاندارد و مغایرت ۴۴۲ نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده های مغایر با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی جهت رفع نواقص و ارتقاء کیفیت کالای تولیدی داده شده است.