معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از بهره‌مندی ۶۰۴ هزار خانوار گلستانی از طرح کالابرگ الکترونیک خبر داد و گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون در فروشگاه‌های محل عرضه این کالاها در استان ۵۹۶ هزار تراکنش انجام شده است. صمد محمدی  اظهار کرد: اجرای طرح کالابرگ الکترونیک از ابتدای خرداد در گلستان آغاز شد و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط، دسترسی مردم استان در نقاط مختلف به این طرح فراهم گردید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نقطه غیرقابل دسترس به طرح کالابرگ الکترونیک در گلستان وجود ندارد، افزود: اقلام طرح کالابرگ الکترونیک شامل برنج، روغن مایع، تخم‌مرغ، شیر کم‌چرب، ماست کم‌چرب، ماکارونی، پنیر، گوشت گوساله، روغن، قند و شکر و حبوبات است.

معاون اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۱ فروشگاه در استان به طرح کالابرگ متصل شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۲ مورد از فروشگاه‌های خرد و مابقی فروشگاه‌های زنجیره‌ای هستند.

محمدی به فعالیت ۱۳۰ فروشگاه زنجیره‌ای در گلستان اشاره کرد و گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای گلستان، ۲۵۹ صندوق فعال دارند و شهروندان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی شبکه ملی اعتبار «شما» با انتخاب موقعیت مکانی، به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر تامین اقلام، بر عهده سازمان جهاد کشاورزی است، افزود: خانوارهای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک که برای تامین کالاهای موردنیاز خود با مشکل مواجه شدند موارد را به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و یا ادارات شهرستان‌های مربوطه گزارش کنند.