معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان در جمع اصحاب رسانه از تاسیس صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت خبر داد و  گفت: ۱۰۷ بیماری در این صندوق تعریف شده است که از سوی این صندوق هزینه درمان این بیماران پرداخت می شود.

علیرضا صحرایی از تحت پوشش قرار گرفتن خدمات روانشناسی در بیمه سلامت خبر داد و افزود: این خدمات به چند گروه فردی، خانوادگی، زوج درمانی تقسیم می شوند.

وی ادامه داد: در دسته اول همه روانپزشک ها با بیمه سلامت قراردا ببندند و خرید خدمت انجام دهند، دسته دوم دکترای تخصصی روانشناسی بالینی، سوم روانشناسان بالینی و دکترای روانشناسی سلامت و دسته چهارم دانشجویان رشته روانشناسی خدمات روانشناسی را انجام دهند.

صحرایی گفت: بر این اساس، سهمیه پرداخت دولت ۷۰ درصد است که از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود.

وی افزود: این خدمات شامل کسانی که اختلالات رشد عصبی، کم توانایی ذهنی، اختلالات خواب و شخصیت دارند، می شود.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت گلستان با اشاره به بسته ترمیم دندانپزشکی، گفت: این بسته از اول دی ماه جزو تعهدات بیمه سلامت قرار گرفته است و بیمه شدگان دارای سن ۶ تا ۱۸ سال می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی با اشاره به تفاهم نامه بیمه سلامت با سازمان بهزیستی، افزود: در این راستا با ۲۹ مرکز توانبخشی در استان عقد قرارداد شده و افراد معلول تحت پوشش بهزیستی نیز می توانند از خدمات روانپزشکی استفاده کنند.

صحرایی گفت: این خدمات شامل؛ شنوایی سنجی، بینایی سنجی، کاردرمانی و گفتار درمانی می شود.

وی ادامه داد: در این راستا نیز ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت و ۳۰ درصد دیگر از سوی بیمار یا بهزیستی به مرکز طرف قرارداد پرداخت می شود.

معاون اداره کل بیمه سلامت گلستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا کنون، سه میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برای خدمات توانبخشی معلولان استان از سوی اداره کل بیمه سلامت پرداخت شده است.

صحرایی در پایان گفت: از ابتدای سال تا کنون، سه هزار و ۴۴۹ نفر از بیماران خاص استان برای ارائه فاکتور به این صندوق مراجعه کردند و ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه فاکتور آنها پرداخت شد.