استاندار گلستان با اشاره ظرفیت خوب پارک جنگلی شهر قرق در جذب گردشگر گفت: ۲ هفته برای واگذاری پارک جنگلی قرق به شهرداری تعیین می‌شود. علی‌محمد زنگانه  در دیدار با نخبگان و معتمدان شهر قرق از توابع شهرستان گرگان مرکز استان گلستان اظهار کرد: ظرفیت موجود در شهر قرق از توابع گرگان بی‌بدیل بوده و فرصت استفاده از آن در توسعه مردمانش و حتی استان نباید از دست داد.

وی افزود: شهر قرق با جمعیت ۱۱ هزار نفری در جوار طبیعت بسیار زیبا قرار گرفته و جاذبه منحصر به فرد برای توسعه دارد.

زنگانه در خصوص نهالستان قرق با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ میلیون نهال، گفت: باید مشکلات آن برای استفاده از ظرفیت اسمی برطرف شود.

وی خواستار ایجاد تعاونی برای احیای نهالستان قرق ظرف یکماه در ایجاد اشتغال ساکنان منطقه شد.

زنگانه در خصوص استفاده از ظرفیت پارک جنگلی قرق در توسعه اقتصادی این شهر، گفت: چرا تاکنون این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری رها شده است؟ باید قطب گردشگری شود. استاندار گلستان خواستار تعیین تکلیف موزه ملی روستایی قرق و استفاده از این ظرفیت تا پایان سال جاری تاکید کرد. پارک جنگلی قرق در ۲۴ کیلومتری شهر گرگان و در نزدیکی شهر فاضل آباد شهرستان علی‌آبادکتول قرار دارد.

این پارک طبیعی در محیط جلگه ای قرار دارد، مکان آن در سال ۱۳۴۸ از سوی مرحوم حسین سعیدی آشتیانی بنیانگذار پارک های جنگلی ایران تهیه و عملیات احداث از سال ۱۳۵۰ آغاز شد، امروز مساحت این پارک جنگلی به۶۵۰ هکتار می رسد و درختان آن بیشتر از گونه های انجیلی و ممرز است.

در این پارک گونه‌های جنگلی دیگر شامل بلوط، نمدار، توسکای قشلاقی، افرا، خرمندی و آزاد و پوشش درختچه‌ای و گیاهی همانند سایر رویشگاه‌های جلگه‌ای ایران وجود دارد. در این نشست که با حضور مدیران دستگاه‌های استانی بود، جمعی از معتمدان شهر قرق مسایل خروج دام از شهر، ایجاد زمین فوتبال، استقرار شعبه بانک‌های عامل، ایجاد سالن فرهنگی هنری، مشارکت در ساخت مصلی نمازجمعه، تامین آب شرب، اصلاح شبکه آب شرب، ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه را طرح کردند.