عیسی بابایی مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در همایش تجلیل از ۵۰۰ موسسه خیریه وتشکل مردمی استان گلستان گفت: دراین همایش جعفرصباغیان قائم مقام کمیته امداد و حبیب اله آسوده معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد کشور و همچنین علی محمد زنگانه استاندارگلستان و آیت اله نورمفیدی ، نماینده معزز ولی فقیه دراستان وامام جمعه گرگان و جمعی از فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی نیز حضور داشتند. بابایی در این همایش با تشکر از موسسه های خیریه و تشکل های مردمی در کمک به نیازمندان، گفت: این همایش به منظور شناسایی و معرفی الگوهای موفق در ارائه خدمت به نیازمندان و زمینه سازی گسترش هم افزایی گروهای مردمی در فضای خیر و احسان و نهادینه کردن فرهنگ توسعه و همکاری گروه های مردمی در خدمت رسانی برگزار شده است. مدیرکل کمیته امداد استان گلستان افزود: تعامل و هم افزایی با موسسات خیریه فعال درحوزه انفاق و احسان و استفاده از ظرفیت آنها یکی از برنامه های کمیته امداد است. وی از زحمات خیرین که در ایام کرونا، سیل و مناسبت های مختلف به کمک نیازمندان شتافتند قدردانی کرد و گفت: در این برنامه از همه تشکل ها و موسسات و دستگاه هایی که در بحث احسان و انفاق همکاری داشتند تقدیر خواهد شد و صرفا کمیته امداد ملاک نیست. عیسی بابایی تصریح کرد: در مجموعه کمیته امداد استان، ۳۲۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند. مدیر کل کمیته امداد گلستان گفت: در نیمه نخست امسال، بیش از پنجاه و یک میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری در استان جمع آوری و برای نیازمندان استان هزینه شده است. وی اضافه کرد: مراکز نیکوکاری در سال گذشته نیز  بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان جمع آوری و برای مددجویان ونیازمندان سطح استان در زمینه های مختلف اعم از درمان، کمک به ساخت وتعمیر مسکن، تهیه بسته های حمایتی ، کمک به تهیه جهیزیه و لوازم ضروری منزل ،هزینه کردند.

گلستان در بخش صنعت از رشد ۷.۹ درصدی برخوردار است

علی‌محمد زنگانه،استاندار گلستان در همایش تجلیل از ۵۰۰ مؤسسه خیریه و تشکل مردمی استان گلستان، اظهار کرد: همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند جهاد تبیین یک واجب عینی است ، همه ما نسبت به فرمایش ایشان مسئولیت داریم. وی با اشاره به اینکه با کمک مردم، مدیران، کارشناسان و مسئولان استان توانستیم شرایط خوبی را در استان رقم بزنیم، افزود: بر اساس شاخصه‌های مرکز آمار کشور، استان گلستان توانسته از جایگاه منفی اقتصادی به جایگاه رشد مثبت ۳ دست یابد. وی ادامه داد: استان گلستان در حوزه‌های چون کشاورزی، صنعت، معدن و خدمات جزو سه استان برتر در کشور شناخته شده است که این روند در ۶ ماه ابتدای سال استمرار داشته است. استاندار گلستان با اشاره به اینکه استان در بخش صنعت از رشد ۷.۹ درصدی برخوردار است، گفت: اعتبار تملک دارایی در دو سال آخر دولت قبل چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم در دو سال دولت سیزدهم به ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

تلاش کمیته امداد درتوانمند سازی و  ارایه خدمات به محرومان ستودنی است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده  معزز ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان  در همایش تجلیل از ۵۰۰ موسسه خیریه و تشکل مردمی استان گلستان اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در دوران انقلاب اسلامی خدمات بسیار ارزشمند داشته و باید از این نهاد مقدس و انقلابی به خوبی قدردانی شود. وی بیان کرد: روحیه خدمت‌رسانی به مردم نیازمند باید در میان امت اسلامی بیش از بیش تقویت شود. وی ضمن تقدیر از خیرین در امورات کمیته امداد، خاطرنشان کرد: هر دولتی نمی‌تواند به تنهایی و به طور کامل از مردم حمایت کند و برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد. گفتنی است دراین همایش از ۲۰ موسسه خیریه ، گروه جهادی و مرکز نیکوکاری منتخب تقدیر و نشان والی مهر به موسسه خیریه صباح تعلق گرفت.