به مناسبت یکصدمین سالروز تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران و هفته استاندارد و با هدف کمک به همنوعان نیازمند، مدیرکل و جمعی از کارکنان استاندارد گلستان، با مراجعه به اداره کل انتقال خون استان در این آیین انسان دوستانه شرکت کردند. به گزارش پایگاه خبری روزگار پرس به نقل از روابط عمومی استاندارد گلستان، مدیرکل استاندارد گلستان ضمن نشست با مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت: انتقال خون نقش مهمی در انتقال حیات و زندگی به نیازمندان و بیماران ایفا می نماید. حسینی در ادامه گفت: استاندارد دارای وظایف متنوعی است که تحت عناوین استاندارد سازی، ارزیابی انطباق، تأیید صلاحیت و اندازه شناسی می باشد و امیدواریم که انجام این وظایف در رابطه با انتقال خون بتواند به استاندارد سازی و ارتقاء کیفیت انتقال خون در استان گلستان کمک نماییم. مدیرکل استاندارد گلستان با بیان اینکه بازنگری در استاندارد های موجود و به روز نمودن آنها و تدوین استاندارد جدید نیز از اولویتهای سازمان استاندارد است گفت اداره کل استاندارد استان آمادگی دارد با سازمان انتقال خون گلستان در راستای تدوین استانداردهای مربوطه همکاری کند.
مدیرکل انتقال خون استان نیز گفت: بسیاری از وظایف طبق روش‌های عملکردی استاندارد اجرا می‌گردد و در صورتی که کوچکترین خطایی در اجرای این دستورالعمل‌ها انجام شود با فرآیندهای ثبت انحراف و انجام اقدامات اصلاحی فرآیند ترمیم و تصحیح خواهد شد تا در نهایت تمامی پروسه‌ای که به محصول می‌انجامد در کنترل قرار گرفته و معتبر باشد.
فاطمه محمدی بیان داشت: انتقال خون هزینه‌های بسیاری را برای رعایت استاندارد می‌پردازد و خوشبختانه این هزینه‌ها با الگوی رشد کیفیت نیز نسبت مستقیم داشته است و شاخص های انتقال خون ایران را در زمره برترین‌های منطقه و جهان قرار داده است.
وی در ادامه افزود: با اهدای خون مستمر در بازه‌ های زمانی استاندارد می‌توان علاوه بر به دست آوردن سلامتی از ابتلا به بیماری هایی چون سرطان کبد و پانکراس ایمن بمانید. همچنین اهدای خون در بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش وزن بسیار موثراست.