مراکز آموزشی فشافویه کمبود نیروی معلم ندارد و رشد دانش آموزان اتباع در مدارس متوقف شده است

به گزارش روزگار پرس از ری ، سید میثم موسی کاظمی رئیس اداره آموزش‌ و پرورش منطقه فشافویه شهرستان ری گفت : در مجموع سیزده هزار و پانصد دانش آموز مشغول به تحصیل در بخش فشافویه ۴۰ درصد از آن ها که تعدادشان به پنج هزار و پانصد دانش آموز میرسد از اتباع بیگانه هستند که از امکانات آموزشی این منطقه بهره میبرند .

موسی کاظمی افزود : میزان رشد دانش آموزان اتباع فشافویه در سال تحصیلی ۰۴_۰۳ همانند سال گذشته بالا نبوده و همان ۴۰ درصد دانش آموز اتباع سال قبل پذیرش و ثبت نام شده است .

سید میثم موسی کاظمی اعلام کرد : اداره آموزش و پرورش فشافویه با تعداد ۷۵۰ پرسنل ، معلم ، مدیر ، آموزگار ، نیروهای اداری و با دارا بودن تعداد ۵۲ باب مدرسه در سال جاری جزو معدود دوره هایی بود که در تاریخچه این اداره با کمبود نیروی فرهنگی و کادر آموزشی مواجه نشد.

وی خاطر نشان کرد : با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و جذب نیرویی که از طریق نیروهای ماده ۲۸ نیروی سرباز معلم و آزمون فرهنگی انجام شد ، روز اول مهر تمامی دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در فشافویه به همراه معلمین خود در کلاس درس حاضر شدند و هیچ کلاسی بدون معلم نماند .

مدیریت بومی اداره آموزش و پرورش فشافویه تصریح کرد : سال های قبل تا اواخر مهرماه و حتی آبان ماه نیز در تدریس برخی دروس با کمبود معلم مواجه بودیم که این ضعف به چالش فرهنگی بزرگی در منطقه تبدیل شده بود و خوشبختانه با برنامه ریزی های تخصصی محور و استفاده از تجارب گذشته این معضل در سال تحصیلی ۰۴_۰۳ به طور کامل مرتفع شد.

بخش فشافویه به مرکزیت شهر حسن آباد یکی از پنج بخش تابعه شهرستان ری میباشد که با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران – قم قرار دارد. م.قنبری