جشنواره سراسری زنگ آب همزمان با جشن شکوفه ها در دبستان پروین اعتصامی باقرشهر در محدوده تحت پوشش آبفای منطقه شش برگزار شد .

به‌گزارش روزگار پرس از ری و به نقل از روابط عمومی آبفای منطقه شش شهر تهران زنگ آب در راستای صرفه جویی در مصرف و لزوم آموزش و فرهنگسازی در سطح مدارس ، همزمان در سراسر مناطق تهران در مدرسه ابتدایی پروین اعتصامی باقرشهر با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری ، مدیر عامل آبفای منطقه شش شهر تهران ، رئیس اداره آموزش و پرورش کهریزک و باقرشهر ، بخشدار کهریزک و مدیر آبفای بخش کهریزک به صدا درآمد .

حسن حقیقی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب منطقه شش شهر تهران ، آب را مظهر زندگی خواند و با تاکید بر مدیریت مصرف افزود : با توجه به وضعیت اقلیم کشور ضروری است آموزش صرفه جویی در مصرف آب را از دوران کودکی و در سطح مدارس ابتدایی دنبال کنیم تا این آموزش ها برای فرزندان مان نهادینه شود.

دانش‌آموزان کلاس اول در این مراسم با دعا به درگاه الهی برای بهبود وضعیت بارش نزولات آسمانی در کشور ، همگی به عنوان “حامی آب” در جمع خانواده‌های خود تعیین شدند تا سفیران آگاهی بخشی برای مصرف بهینه آب در کانون خانواده‌ خود باشند.

این مراسم با توجه به جایگاه ، ارزش و قداست آب و لزوم فرهنگ سازی مصرف بهینه ی این مایه حیات بخش ، با هدف افزایش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در خصوص چگونگی مصرف ، با برپایی نمایشگاهی آثار هنری و کاردستی های دانش آموزان نیز به نمایش گذاشته شد. م.قنبری