دومین جشنواره ملی امیرکبیر با هدف ارتباط صنعت و دانشگاه ۲۷ دی در البرز برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان البرز و دبیر علمی جشنواره ملی امیرکبیر جشنواره گفت: دانشجویان برای کاربردی کردن طرح، پایان نامه ها، رساله‌های خود نیاز به حمایت کارفرما دارند، به همین دلیل اتاق بازرگانی البرز و جهاد دانشگاهی با همکاری هم، این جشنواره را تدارک دیده اند تا دانشجویان با رقابتی سالم بتوانند نیاز‌های خود، صنعت و خدمات را برآورده کنند.

به گزارش پایگاه خبری روزگار، نبیونی گفت: استان البرز با دارا بودن ۱۳ مرکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی، پژوهشگاهی، پژوهشکده‌ای در سطح ملی و بین المللی توانسته به عنوان قطب علم و فناوری کشور معرفی شود و حضور چنین مراکزی در این استان باعث شده است که این جشنواره در نقطه آغاز در این استان برگزار شود.

او عنوان کرد: در بخش علمی این جشنواره، جهاد دانشگاهی و اتاق بازرگانی این استان به عنوان نهاد‌هایی موثر در برگزاری این جشنواره می‌توانند با کمک رسانه‌ها جشنواره را با رقابتی سالم و بصورت حرفه‌ای برگزار کنند.

نبیونی گفت: این جشنواره به واسطه اینکه دارای کارگروه‌هایی از تمام پژوهشگاه ها، دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری این استان است می‌تواند منحصر به فرد بوده و با کمک اتاق بازرگانی البرز به واسطه نوع ارتباطی که با دستگاه‌های اجرایی دارد، تداوم یابد.

دبیر جشنواره ملی امیرکبیرگفت: یکی از اهداف مهم برگزاری این جشنواره به عنوان جشنواره طرح ها، پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی کاربردی کارفرما محور، پیاده سازی راهکار‌های استفاده از دستاورد‌های علمی دانشگاهی در فضای صنعتی جامعه است.