این روزها باز هم چتر خاکستری آلودگی هوا بر سر کرج سایه افکنده و نفس‌های ساکنان این کلان‌شهر را به شماره انداخته است.

 

مدیر محیط زیست البرز گفت: علت ایجاد آلودگی هوا، انتشار آلاینده‌های ناشی ازسوخت‌های فسیلی در بخش صنعت و خودرو ، مراکز مسکونی تجاری و واحدهای تولیدی صنعتی که بیش ازظرفیت تهویه هوا است.

حکیمی گفت: هوا زمانی دچار آلودگی می شود که غلظت گازها و ذرات مضر برای سلامت انسان و سایر موجودات زنده در هوای مورد تنفس آن ها افزایش یابد.

او عنوان کرد‌:  بیش از ۶۰ درصد از سهم منابع آلاینده از خودرو ها صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری روزگار، مدیر محیط زیست البرز گفت: عدم تولید سوخت استاندارد در سطح این استان می‌تواند از عوامل مهم آلودگی هوا باشد.

سال‌هاست که کرج مانند دیگر کلانشهرهای کشور از جمله تهران، مشهد، اهواز، تبریز و… با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند، آلودگی هوا هم گویا قصد رفتن ندارد و فعلاً ادامه‌دار شده است. اگرچه مسئولان هر چند وقت یک‌بار قول‌هایی در این زمینه می‌دهند اما در نهایت این مردم هستند که نفس‌هایشان در سینه به شماره افتاده است.

به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز: واحدهای صنعتی و تولیدی باید از سیستم‌های فیلتراسیون مناسب استفاده کنند از سوی دیگر عدم توزیع سوخت استاندارد در سطح استان می‌تواند یکی از عوامل اصلی آلودگی کلان‌شهر کرج باشد.

این روزها هم بار دیگر آژیر آلودگی هوا در کلان‌شهر کرج بیشتر از دیگر شهرهای البرز به صدا در آمده و با کرونا آمیخته شده و نفس مردم را گرفته است؛ تداوم افزایش جمعیت و به تناسب ازدیاد خودروهای سواری، نبود سیستم حمل و نقل مناسب عمومی باعث شده است تا معضل آلودگی هوا هر روز گسترده‌تر شود.