سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: به دلیل افزایش آلاینده‌ها و وارونگی هوا، تردد کامیون‌ها در معابر شهری این استان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری روزگار، -سرهنگ حمد اله رحمتی پور گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسئولان استانی به دلیل افزایش آلاینده‌ها و وارونگی هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری تردد هرگونه وسایل نقلیه سنگین در معابر شهری  این استان ممنوع شده است.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: این ممنوعیت تردد بین ساعت ۶:۰۰ صبح الی ۲۱:۰۰ شب ادامه دارد و با خودرو‌های متخلف برخورد می‌شود.

او عنوان کرد: همچنین در اجرای این طرح از تردد خودرو‌های ناوگان عمومی دودزا جلوگیری و با خودرو‌های فاقد معاینه فنی نیز برخورد می‌شود.

طرح برخورد با خودرو‌های آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد، اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر هوا در کلانشهر ها، این طرح‌ها با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

سرهنگ رحمتی پورگفت: خودرو‌هایی که عمر آن‌ها کمتر از ۴ سال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند، اما بالای ۴ سال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

پلیس راهنمایی و رانندگی هر سال در فصول مختلف سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می‌کند.

به گفته سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی البرز با توجه به وضعیت هوای این استان انتظار می‌رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به اخذ معاینه فنی خودرو‌های خود و رفع نواقص فنی آن‌ها اقدام کنند.

اکنون ۱۱ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ، سه مرکز در نظرآبادو بقیه در کرج قرار دارد که مردم می‌توانند برای معاینه فنی خودرو‌های خود به این مراکز مراجعه کنند.