عضو شورای اسلامی شهر هشتگرد گفت: یکی از مطالبات محقق نشده شهروندان هشتگرد، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب است.

پایگاه خبری روزگار: جواد فلاحتکار، عضو شورای اسلامی شهر هشتگرد گفت: شورای اسلامی شهر هشتگرد به عنوان نماینده مردم در مدیریت شهری یکی از دغدغه‌هایی را که به طور جدی پیگیری می کند ساماندهی فاضلاب شهری و ایجاد تصفیه خانه است.

جای خالی تصفیه خانه برای این شهر به غیر از بروز خطرات زیست محیطی و بهداشتی برای مردم، موجب هدر رفت آب نیز شده است.

عضو شورای شهر کرج گفت: در سال‌های گذشته اعتبارات اختصاص یافته به احداث تصفیه خانه شهر هشتگرد متاسفانه بنا به دلایل مختلف محقق نشده و در سال گذشته نیز با پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعتبار ۳۰ میلیاردی به احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری هشتگرد اختصاص پیدا کرد که اکنون پس از گذشت ده ماه از سال اقداماتی از سوی مسئولان شهرستانی برای جذب آن انجام نشده است.

حسینی خواه مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری ساوجبلاغ نیز گفت: علی رغم لوله گذاری بخشی از شهر هشتگرد در یک دهه گذشته همچنان فاضلاب شهری در این شهرستان ساماندهی نشده و با توجه به اعتبار اختصاص یافته، احداث تصفیه خانه منوط به مشارکت با بخش خصوصی و سرمایه گذاری است.

شهر هشتگرد با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر و ۲۲ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری، ۱۲۵ لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی مصرف دارد که با احداث تصفیه خانه همین مقدار در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.

ساماندهی فاضلاب شهری هشتگرد یکی از مطالبات مردمی این شهر محسوب می شود که در سال‌های اخیر با بی توجهی مواجه بوده است.