احسان عالیخانی چگنی: صحرایی گفت: سرنوشت کنکور را قانون تعیین می‌کند، اما ضریب تاثیر قطعی امتحانات دوره متوسطه در کنکور بیشتر می‌شود.

رضا مراد صحرایی ظهر امروز در حاشیه شورای آموزش و پرورش لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص اهمیت شورای آموزش و پرورش و نقش همه دستگاه‌ها در این شورا صحبت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هنرستان‌ها، اردوگاه آیت اله کمالوند (خرم‌آباد)، مدارس شبانه‌روزی، دانشگاه فرهنگیان، کانون زبان و برخی امکانات رفاهی استان گفتگو کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرا مهم‌تر از تصمیم است، افزود: به تجربه ثابت شده در هر کار خوبی، بخش اجرای آن ۲۰ درصد و بخش اجرا ۸۰ درصد است.

صحرایی بیان داشت: امروز تصمیم گرفتیم ۳ هنرستان بزرگ در حوزه کشاورزی داشته باشیم، همچنین اردوگاه کمالوند که یک اروگاه ملی استانی است را تقویت کنیم، از این رو برای آن ۶۰ میلیارد تومان اعتبار طی ۲ سال در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیارد تومان برای اتمام ۳ پروژه نیمه تمام کانون پرورش فکری لرستان اختصاص یافت، افزود: همچنین قرار شد هزار کتابخانه کلاسی برای روستا‌های استان لرستان تاسیس شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه عنوان کرد: سرنوشت کنکور را قانون تعیین می‌کند، در حال حاضر کنکور به این صورت شده که کنکور هست، اما ضریب تاثیر قطعی امتحانات دوره متوسطه که امسال ۴۰ درصد برای پایه دوازدهم بود، سال بعد ۵۰ درصد برای پایه دوازدهم و سال بعد آن کل امتحانات نهایی و در نهایت ۶۰ درصد برای هر سه پایه دهم و یازدهم و دوازدهم خواهد بود.