نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی به مناطق شمالی کشور که به لحاظ شیوع کرونا، قرمز می باشند، بیان کرد: اما برای برخی از خودروها ۲ یا ۳ بار در یک روز جریمه یک میلیون تومانی صادر شد و این مردم‌ آزاری است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ، سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی -امروز – در تذکری شفاهی با اشاره به تعطیلی چند روز اخیر گفت: دوشنبه گذشته اعلام شد که استان‌های تهران و البرز از روز سه شنبه تعطیل است و همان روز عصر شاهد حضور ۱۵ ردیف از خودروها در شانه‌های خاکی، اتوبان و جاده آسفالت در راه شمال بودم، اما محدودیت‌ها و جریمه خودروهای غیربومی از روز سه شنبه اعمال شد.

نماینده مردم صومعه سرا افزود: علیرغم لزوم جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی به مناطق شمالی کشور که در شرایط قرمز کرونایی هستند، برای برخی از خودروها ۲ یا ۳ بار در یک روز جریمه یک میلیون تومانی اعمال شد و این مردم آزاری است و باید ساماندهی شود.

وی گفت: این شیوه جریمه کردن خودروها و برخورد با مردم و پیاده کردن مسافران در حالی که تنها برای دو استان تعطیلی اعلام شده، درست نیست و باید هیات رییسه مجلس این موضوع را بررسی کند.

نماینده مردم صومعه سرا با اشاره به عدم اجرای قانون برنامه ششم توسعه در بحث نیروگاه‌های برق اظهار کرد: ما در اجرای قانون انرژی پاک موفق نبودیم و در آینده نیز مشکل خواهیم داشت. به دلیل کمبود گاز، انرژی مورد نیاز نیروگاه‌ها به آنها داده نشد و نیروگاه‌ها نیز به دلیل مشکلات تامین آب و گاز مورد نیاز برای فعالیت خود، نتوانستند برق مورد نیاز کشور را تولید کنند.

وی با بیان اینکه قطعاً در آینده ای نزدیک این مشکلات مجدد تکرار خواهد، شد، گفت: باید تدبیری اندیشید و یا اینکه در دولت آینده بخش تولید برق را با وزارت نفت و بخش آب را با وزارت جهاد کشاورزی ادغام کرد تا مردم دچار آسیب نشوند.

دلخوش درخصوص تعیین تکلیف مهندسان کشاورزی، بیمه کشاورزی و پیش دبستانی‌ها هم گفت: تبصره ۲ آیین نامه ابلاغی دولت مصوب ۱۶ تیرماه سال جاری درخصوص خشکسالی و امهال وام‌های کشاورزی با قانون اصلی منافات دارد که از نماینده دولت می‌خواهیم، این موضوع را مدنظر قرار داده و تا زمان رفع، آن را پیگیری کند.

همچنین در این نشست رمضانعلی سنگدوینی در خصوص حقوق کارکنان وزارت نفت خطاب به نایب رییس مجلس گفت: در گذشته تذکری درباره حقوق و مزایای کارکنان صنعت نفت به ویژه در بخش عملیاتی داشتم و چندین هفته است این موضوع را پیگیری می‌کنم؛ اقتصاد کشور بر مبنای صنعت نفت است و انتظار داریم شما، رییس مجلس و اعضای هیات رییسه این موضوع را پیگیری کنید.

نماینده مردم گرگان و آق قلابیان داشت: کارکنان صنعت نفت حتی از سقف حقوق سال گذشته کمتر دریافت می‌کنند و دریافتی‌شان کاهش یافته است در حالی که کارکنانی که در خوزستان، بوشهر و هرمزگان، بر روی سکوهای نفتی کار می‌کنند ۲۰ روز زن و بچه خود را نمی‌بینند؛ انتظار می‌رود به این موضوع رسیدگی شود و اجازه ندهیم این مشکل مانند خوزستان به بحران تبدیل شود.