به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار به نقل از ایرنا، سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار اظهار داشت: این رویداد با حمایت دانشگاه بین‌المللی چابهار، پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان، پردیس پارک و علم و فناوری چابهار، مرکز تحقیقات شیلات آبهای دور چابهار و سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شده است.

ناصر آبروش افزود: با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به اقتصاد دریا محور که بیانگر عمق توجه ایشان به توسعه ظرفیت‌های دریایی و همچنین توسعه سواحل مکران است ایجاب می کند که ایده های فناورانه در این حوزه برای ایجاد کسب و کارهای پایدار منطقه مورد حمایت قرار گیرند تا شاهد شکوفایی اقتصادی و پیشتاز در بازارهای رقابتی این حوزه باشیم.

سرپرست دانشگاه بین‌المللی چابهار ادامه داد: در این رویداد افرادی که دارای ایده‌های خلاق باشند شناسایی و علاوه بر آن شرکت کنندگان می‌توانند ایده‌هایشان را به عنوان فناوری نوین به حوزه شیلات ارائه کنند.

آبروش تصریح کرد: این نخستین رویدادی است که دانشگاه بین‌المللی چابهار با همکاری واحدهای شرکت کننده در حوزه تخصصی شیلات برگزار نموده که در نتیجه آن شاهد خلق و پرورش ایده‌های خلاق در سواحل مکران و معرفی ایده‌ها به سرمایه‌گذاران و حمایت آنان از طریق مجموعه‌های دانشگاه بین‌المللی و واحدهای مربوطه خواهیم بود.

وی بیان کرد: با ایجاد کسب و کارهای نوین در این حوزه با توجه به حمایت‌هایی که از ایده‌ها خواهد شد شرکت‌کنندگان به صورت شرکت‌های دانش‌بنیان یا واحدهای فناور در زیرمجموعه‌های پردیس پارک علم و فناوری چابهار مشغول به فعالیت خواهند شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی چابهار و ‌مسئول راه‌اندازی پردیس مکران پارک علم و فناوری نیز در مورد فرآیند برگزاری رویداد شتاب چابهار با محوریت دریا به خبرنگار ایرنا گفت: افرادی که به عنوان بهره بردار در این رویداد شرکت کرده‌اند افراد متخصص یا دارای مهارت تجربی و یا دارای تحصیلات آکادمیک در حوزه شیلات هستند.

خدیجه دینارزهی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مدت سه روز رویداد کار تخصصی منتورینگ ایده‌ها را تجربه خواهند کرد و با مشاوره منتورها و مربیان تلاش می‌کنند که ایده‌هایشان را به کسب و کار پایدار برسانند.

وی افزود: ایده‌های مطرح شده در این رویداد با انتخاب و رای‌گیری شرکت کنندگان، منتورها و مربیان، ایده‌های ویژه انتخاب می‌شوند و ایده‌های انتخاب شده در ۴۸ ساعت آتی توسط منتورها و مربیان با تیم‌های شرکت‌کننده کار می‌کنند تا محصول اولیه از ایده‌ها حاصل شود و در نهایت سه ایده به عنوان ایده برتر مشخص خواهند شد.

دینارزهی تصریح کرد: سه ایده برتر و همچنین ۱۰ ایده آخر مورد حمایت دانشگاه بین‌المللی چابهار و پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان قرار خواهند گرفت و جوایزی به سه ایده برتر نیز تعلق خواهد گرفت.

وی گفت: با ایده‌های نهایی، هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان در پردیس پارک علم و فناوری چابهار تشکیل خواهد شد و به سمت دانش‌بنیان شدن سوق داده می‌شوند.