مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از مونتاژ و نصب توربین واحد ۲بخار این نیروگاه در راستای تعمیرات نیمه سنگین این واحد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

حسین سلیمی عنوان کرد: این واحد طبق برنامه زمانبندی و با هماهنگی مرکز کنترل شبکه برق ایران به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی تحت عملیات نیمه‌سنگین قرار گرفت و در طول تعمیرات ، فعالیتهای مختلفی از قبیل بررسی و رفع اشکال از توربین ، رفع اشکالات سیستم بی ام اس و انجام فعالیتهای روتین انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به لرزش زیاد یاتاقان‌ها در زمان درمدار بودن واحد افزود: پس از تست‌های گوناگون و حصول نتیجه تصمیم بر آن شد که بر روی توربین Hp_Ip دمونتاژ کامل صورت گرفته و چرخ کورتیس جهت رفع عیب به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ارسال گردد.

سلیمی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌های دمونتاژ واحد با برنامه‌ریزی دقیق انجام و پس از اتمام دمونتاژ، روتورهای فشار بالا و فشار پایین جهت انجام تعمیرات تکمیلی به کارگاه شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ارسال گردید که با انجام هماهنگی‌های لازم، فعالیت‌های آماده‌سازی قطعات جهت شروع روند مونتاژ، شامل سندبلاست قطعات و‌ پوسته‌ها و همچنین تمیزکاری قطعات نیز با دقت و سرعت بالا انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس یادآور شد: با انجام تست‌های ایمن از وضعیت قطعات تعمیری و همچنین با ورود روتور توربین فشار ضعیف، روند مونتاژ سرعت بیشتری یافت و همزمان فعالیت‌های مونتاژ بخش ژنراتور نیز آغاز شد.

سلیمی در پایان افزود: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد۲ از ساخت‌داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده و توربین فشار ضعیف این واحد ۳۲۰ مگاواتی با کمک پیمانکاران داخلی به طور کامل بازسازی شده است.

لازم به ذکر است: تعمیرات واحد ۳۲۰ مگاواتی ۲ بخار نیروگاه بندرعباس در یک بازه زمانی سه‌‌ماهه و برای افزایش ۲۷۰ مگاوات‌ساعت انرژی الکتریکی و آمادگی برای پیک تابستان ۱۴۰۱ خواهد بود.