مشهد پایگاه خبری روزگار-وزیر جهاد کشاورزی در مشهد گفت:طرح مردمی کاشت یک میلیادر درخت در کشور با آمایش سرزمین و استفاده از آب سبز اجرا خواهد شد .

ساداتی نژاد در سفر به مشهد ضمن بازدید از نهالستان ایرانی تورانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت : طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور از سال ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۵ با مشارکت همه اقشار مردم آغاز خواهد شد .

وی گفت : این طرح بزرگ با بررسی های علمی و کارشناسی با آمایش سرزمین بر اساس سازگاری و بومی گزینی بر پایه اکوسیستم و استفاده از آب سبزو آب خاکستری اجرا خواهد شد .

وزیر جهاد کشاورزی افزود : هر انسانی که آفریده می شود رسالت عظیمی بر عهده دارد که یکی از این رسالتها در حوزه منابع طبیعی ومحیط زیست است. خداوند ظرفیت ها و امکانات  بی نظیری در کشور ما در عرصه های مختلف بویژه منابع طبیعی به ما ارزانی داشته که ما باید حافظ آنها باشیم و با صیانت از این نعمت های خدادادی آنرا به نسل بعد تحویل دهیم.

ساداتی نژاد بیان داشت : در حال حاضر وضعیت منابع طبیعی و اراضی ملی ما به گونه ای که از گذشتگان تحویل گرفته ایم نیست و باید تلاش کنیم تا با ارتقا آن ، این بستر تولید و حیات را بر اساس بوم و طبیعتش پیش ببریم و سبزتر از گذشته به آیندگان تحویل دهیم.

وی تصریح کرد:در همین راستا و بر اساس تعهدات بین المللی و پروتکل های جهانی ، کشورهای جهان متعهد شده اند تا سال ۲۰۳۰ با کاشت درخت کربن اتمسفر را به صفر برسانند . ما نیز در ایران علیرغم ظرفیت های بالایی که در تولید نهال داریم با در نظر گرفتن توان فعلی تولید نهال کشور ، در گام اول، این طرح را با کاشت یک میلیارد درخت طی چهارسال آغاز کرده ایم و معتقدیم  با همت جمعی و هم گرایی و همدلی همه اقشار مردم و دوست داران طبیعت  این طرح با نگاهی به آینده برای آبادانی سرزمین به نحو مطلوب اجرا خواهد شد.

وزیرجهاد کشاورزی در این بازدید بصورت نمادین اقدام به کاشت نهال کرد