مشهد پایگاه خبری روزگار-فرماندار مشهد مقدس گفت: اجرای طرح سپاس باید با حضور مسئولان و با هدف رفع مشکلات خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام شود.

محسن داوری در دیدار با روسای مناطق سه گانه بنیاد مشهد مقدس، ضمن ادای احترام به مقام شهدای این شهر گفت: بین مشهد تا مرزهای غربی کشور قریب به دوهزار کیلومتر فاصله است، اما مردان غیور این شهر، خود را به جبهه رساندند و با جانفشانی، حماسه آفرینی خود را در تاریخ ثبت کردند.

فرماندار مشهد افزود: ساماندهی گلزارهای آسیب دیده با اولویت گلزارهای تک مزاری باید به صورت جدی پیگیری شود و مزار شهدا باید تبدیل به محلی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی شود.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی به صورت جزیره‌ای انجام می‌شود، حوزه ایثار و شهادت مربوط به ادارات خاصی نیست، و همه مسئولان باید در ترویج این فرهنگ متعالی همکاری کنند.

داوری با بیان اینکه دیدار با ایثارگران باید به صورت هدفمند انجام شود، خاطر نشان کرد: در برابر خانواده شهدا و ایثارگران و مشکلات آنان مسئول هستیم، و باید اجرای طرح سپاس با اولویت ایثارگرانی باشد که مشکلات آنان مربوط به ادارات است، تا تکریم حداکثری برای این قشر معزز انجام شود.

در این دیدار که جعفری و نظر جانی روسای بنیاد مناطق یک و سه مشهد نیز حضور داشتند، حجت الاسلام احمد ملکی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه دو مشهد در این دیدار گفت: متاسفانه برخی از ادارات در خصوص تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران که طیق قانون صریح و روشن است، همکاری لازم را ندارند و گاها برخی از فرزندان شهدا و ایثارگران را تعدیل کرده‌اند، که باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهد الرضا پرونده هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.