مشهد پایگاه خبری روزگار-به گفته معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی، این موضوع از طریق مکاتبه با آموزش و پرورش استان و ابلاغ به مدارس و مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش استان محقق شده است.
حمیده محدث گفت: کارکنان شریف آموزش و پرورش و بخصوص معلمان در رده‌های مختلف آموزشی، به صورت انفرادی از ما می‌خواستند که در کمک به تأمین معیشت مددجویان بهزیستی مشارکت داشته باشند.
وی افزود: متأسفانه این کار از طریق انفرادی میسر نیست زیرا می‌باید مبلغ مورد نظر مشارکت‌کننده‌ی محترم از فیش حقوقی او کسر و به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی واریز گردد.
وی ادامه داد: به این منظور با آموزش و پرورش استان مکاتبه انجام شد و برای نخستین‌ بار این نهاد به دوایر تحت پوشش خود ابلاغ کرد که در صورت تمایل کارکنان و کادر آموزشی، این خواسته‌ی معلمان عزیز، محقق گردد.
محدث گفت: در این طرح، مبلغی که مورد نظر کارمند اداری، معلم یا هر فرد دیگر شاغل در آموزش و پرورش باشد و خودش به حسابداری اعلام کند، از فیش حقوقی او کسر و در قالب طرح “شکرانه توانایی” به حساب مشارکت‌های مردمی بهزیستی واریز می‌گردد.
محدث گفت: آموزش و پرورش استان، هفته قبل نامه‌ی بهزیستی را به دوایر ابلاغ کرده و انتظار می‌رود اولین بسته مشارکت‌های کارکنان در این طرح، تا پیش از دهه مبارک فجر به بهزیستی اعلام گردد.