شرکتی در شهرجدید هشتگرد بدون داشتن اختیار قانونی ۷۳۹ واحد را به متقاضیان فروخته است.

 

به گزارش پایگاه خبری روزگار:  فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز گسترش ساخت و ساز‌ها بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و همچنین برخی از جرایم مربوط به واگذاری‌های فاقد مجوز را از آسیب‌های جدی شهرستان ساوجبلاغ دانست و گفت: پرونده یکی از شرکت‌های طرف قرارداد با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در دادسرای ساوجبلاغ مربوط به پیش فروش مسکن مهر از نمونه های واگذاری های بدون مجوز است.

او افزود: این شرکت در حالی که برای ساخت ۵۶۰ واحد با شرکت عمران شهر جدید هشتگرد طرف قرارداد بوده ولی بدون اینکه اختیار فروش حتی یک واحد را داشته باشد ۷۳۹ واحد را به مردم فروخته و حدود ۹۳ میلیارد تومان از مردم اخذ کرده است.

فاضلی هریکندی گفت: اگرچه ساخت و جهش در تولید مسکن نیاز کشور و استان البرز است ولی باید به موضوعات و مشکلات فعلی که در این شهرستان وجود دارد توجه شود تا در آینده از وقوع اتفاقات مشابه پیشگیری شود.

او به وضعیت عملکردی حوزه قضایی ساوجبلاغ اشاره کرد و افزود: با تلاش همکاران دادگستری ساوجبلاغ در دادسرا و دادگاه، حدود ۱۳ درصد از موجودی ابتدای سال این حوزه قضایی مختومه شده است ولی در زمینه پرونده‌های مسن و معوق نیازمند توجه ویژه هستیم برای اینکه حدود ۱۴ درصد از پرونده‌های مسن استان به این شهرستان تعلق دارد.