رعایت مسائل پدافند غیرعامل در شبکه‌های گازرسانی ضروری است

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه رعایت مسائل پدافند
غیرعامل در شبکه‌های گازرسانی ضروری است، گفت: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی در گرو رعایت اصول پدافند غیرعامل است.

به گزارش روزگار به نقل ازروابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ محمود کشاورز در نشست با مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام افزود: گاز، قابلیت ذخیره‌سازی در مقیاس کوچک و استانی ندارد و وابسته به شبکه‌ها و خطوط انتقال است و در این راستا رعایت مسائل پدافند غیر‌عامل در شبکه‌های گازرسانی توجه ویژه‌ای را می طلبد.

وی به تاب‌آوری ۹۹ درصدی شبکه‌های گازرسانی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سیل سال ۹۸ در ماژین دره‌شهر کلیه تأسیسات دیگر دستگاههای اجرایی دچار حادثه شدند ولی به هیچکدام از شبکه‌های گازرسانی آسیب وارد نشد که این موضوع نشان از توجه ویژه و رعایت شرکت گاز استان در مسائل پدافند غیرعامل بوده است.

کشاورز با بیان اینکه شبکه گاز این استان در بحران‌های مختلف امتحان خود را پس داده است، تصریح کرد: برای پایداری شبکه گاز شهر ایلام از ۲ مسیر فرعی دیگر غیر از مسیر اصلی برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های آمادگی در شرایط اضطراری در این شرکت تدوین و ابلاغ شده است، گفت: با توجه به برودت هوا و سرمای زمستان، انتظار می‌رود که صنایع استان نسبت به تأمین سوخت دوم جایگزین اقدام و در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شود تا برای تأمین گاز خانگی با مشکل مواجه نشویم.

همچنین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام بر رعایت مسائل پدافند غیرعامل در شبکه‌های گازرسانی استان تأکید کرد و گفت: در حوزه مأموریت پدافند غیرعامل در شرکت گاز استان توجه ویژه‌ای شده و در این زمینه عالی کار شده است.

محمد رحیمی افزود: گفتمان پدافند غیر‌عامل می‌بایست در خانواده‌ها هم نهادینه شود و این موضوع در ادارات و دوایر دولتی نیز الزامی است.
وی با اشاره به اینکه آموزش سرلوحه کاری قرار گیرد تا مشکلات حوزه پدافند غیرعامل برطرف شود، اظهار داشت: پدافند غیرعامل باید بر اساس اهداف تعریف شده تشکیل شود تا تاب‌آوری شبکه‌های گازرسانی دوچندان شود.