به گزارش روزگار پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه ۲۲ در این باره گفت: طرح راه اندازی پهنه امن خانگی با هدف ساماندهی معابر محلی و ایمن سازی محل تردد عابران پیاده و محیط امن برای تفریح کودکان ساخته می شود.

او افزود: در این طرح محیط تفریحی کودکان، مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی همسطح برای تردد آسوده سالمندان، جانبازان و معلولان، ساماندهی و توسعه فضای سبز، احداث پارکینگ خودرو برای مهمانان ساکنان این محله ، محیط سازی برای تجمع مناسبت های ملی مذهبی برای اهالی و…به شکل ایمن ایجاد می شود.
شهردار منطقه۲۲ خاطرنشان کرد: تمامی این محدوده در ابتدای خیابان هوانیروز که ۶ کوچه را در بر می گیرد به شکل سنگ فرش است و مساحت احداث این طرح حدود۳ هزار مترمربع است، همچنین یکی از ویژگی های طرح پهنه امن خانگی تردد خودروها با سرعت ۲۰ کیلومتر درنظر گرفته شده است.
رحمان زاده گفت: خوشبختانه اهالی این محله از اجرای سنگ فرش در معابر این محله ابراز رضایت دارند، ۳۰ درصد فعالیت عمرانی این مسیر به اجرا در آمده و پیش بینی شده این پروژه تا ۶ ماه آینده به بهره برداری کامل برسد.
وی افزود: این نوع طرح برای نخستین بار در محلات تهران در منطقه ۲۲ تهران ساخته خواهد شد و تنها در برخی از شهرهای کشورهای اروپایی نظیر انگلیس و فرانسه به اجرا رسیده است.