شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: امروز شهرداری از یک نظم و انضباط مالی خوب برخوردار است و کاری که در بخش عمرانی در حال انجام است به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش روزگار از شیراز، محمدحسن اسدی در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز با موضوع بررسی بودجه ۱۴۰۳ و مقایسه با بودجه شهرداری شیراز در سال‌های گذشته برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سه ماه از شروع سال ۱۴۰۳ گذشته است نمی‌توان در خصوص عملکرد بودجه مطلبی را با قاطعیت ارائه کرد.

وی افزود: بودجه سال‌های گذشته که مربوط به شورا و شهرداری فعلی است، محقق شد و می توان گفت بودجه به عنوان مهم‌ترین سند و یا برنامه یک ساله کوتاه مدت که درآمد و هزینه هر دستگاه اجرایی در آن پیش بینی می شود، بسیار تأثیرگذار است.

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اینکه برای بودجه همواره کلمه پیش بینی مد نظر است و تحقق آن مهم‌ترین اصل است، تصریح کرد: وظیفه بودجه ریزی بر عهده معاونت برنامه ریزی و وظیفه تحقق بودجه بر عهده معاونت مالی و اقتصادی است.

اسدی ادامه داد: برکسی پوشیده نیست که عملکرد مطلوب شهرداری نتیجه یک کار تیمی و کارکنان شهرداری است.

وی خاطر نشان کرد: بودجه شهرداری شیراز متناسب با نیازهای شهر تنظیم و ابلاغ شده است و می‌توان گفت تحول عظیم و بی‌نظیری طی سه سال گذشته در حوزه شهرداری رقم خورده است.

شهردار کلان شهر شیراز اضافه کرد: در مقایسه سه سال ابتدایی شورا و شهرداری با دوره قبل در می‌یابیم که بودجه شهرداری از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و طی این مدت بودجه افزایش ۵۰ درصدی داشت و تنها یک و نیم‌ برابر افزایش یافت، این در حالی است که در شرایط اقتصادی کشور، تورم بر اساس سه بازار ارز، ملک و طلا افزایش می‌یابد و شهرداری متأثر از این سه بازار است اما بودجه تنها ۵۰ درصد افزایش می یابد.

اسدی اظهار کرد: با توجه به اینکه نسبت بودجه از ۴۰ به ۶۰ به ۸۰ به ۲۰ تغییر یافت، در بودجه ۱۴۰۳ نیز ۸۰ درصد اقدامات و تخصیص به حوزه عمرانی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: امروز شهرداری از یک نظم و انضباط مالی خوب برخوردار است و کاری که در بخش عمرانی در حال انجام است به میزان ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

شهردار شیراز در خصوص بدهی این مجموعه تصریح کرد: بر اساس آخرین مصوبه اخذ شده تا انتهای کار شورا که مرداد سال آینده است، میزان بدهی شهرداری را به صورت منطقی، شفاف و مشخص اعلام خواهیم کرد تا به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز برسد.

اسدی در پایان بیان کرد: طی دو ساله گذشته هیچ نیروی انسانی وارد شهرداری نشده است و بیش از ۵۰۰ نیرو بازنشسته شده است. از سوی دیگر با توجه به افزایش حجم کار و افزایش بودجه جذب بر اساس مجوزات کشوری اخذ شده در خصوص تبدیل وضعیت برخی از نیروهای کارآمد و با سابقه مجوز برای استخدام و بکارگیری نیروهای متخصص از طریق فرآیند جذب و فراخوان عمومی اقدامات لازم در حال انجام است.