محمود بندرچی، برگزارکننده سیزدهمین نمایشگاه بین المللی زنجیره معدن، سیمان، فولاد، ماشین آلات و تجهیزات وابسته در نشست خبری با اصخاب رسانه گفت:

سیزدهمین نمایشگاه تخصصی زنجیره تامین معدن، سیمان، فولاد، تونل سازی، راهسازی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته از سیزدهم تا شانزدهم دی امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.

۱۰ وی تصریح کرد:هزار نفر در هزار و ۳۰۰ واحد معدنی این استان به طور مستقیم شاغل هستند؛ علاوه بر این به ازای هر یک اشتغال مستقیم در معادن برای ۱۵ تا ۱۷ نفر شغل غیر مستقیم ایجاد شده است.

همچنین بیش از هزار و ۳۰۰ مجوز واحد معدنی در استان صادر شده که از این تعداد ۸۵۰ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۵۰ مجوز برداشت شن و ماسه و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ پروانه اکتشاف و گواهی کشف است.

حدود ۵۰ درصد معادن استان اصفهان در زمینه تولید سنگ های تزیینی فعالیت دارند که انواع سنگ های گرانیت، مرمریت، تراورتن های رنگی در این استان تولید می شود
حسام الدین فرهادی نسب در ادامه ، سایت نمایشگاهی بزرگ اصفهان را فرصت ارزشمندی برای معرفی دورنمای خوبی از بخش معدن برشمرد و گفت: با توجه به ظرفیت بخش معدن کشور و نادیده گرفتن فرصت صادرات با وضع عوارض، از دست دادن بازارها، مغفول ماندن اشتغالزایی و رشد درآمد ناخالص ملی هنوز نتوانستیم مدیریت مناسبی در این زمینه داشته باشیم. بر این اساس، تلاش می کنیم تا با همراهی دست اندرکاران بخش خصوصی و کمیته ها بتوانیم نمایشگاه خوبی در بخش معدن برگزار کنیم..

فرهادی د افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش استفاده از مصالح ساختمانی دیگر، تقاضا برای سنگ تزینی در اصفهان کاهش یافته است.
.
معاون کمیسیون معدن اتاق بازرگانی اصفهان گفت:
ماشین آلات معدن ابزارهایی هستند که برای استخراج مواد معدنی از زمین استفاده می‌شوند. این ماشین آلات شامل دستگاه‌های حفاری، بارگیری، حمل و نقل، خردکن و سنگ شکن معدنی و … می‌باشند. این دستگاه‌ها با توجه به نوع و مقیاس معدن، به صورت دستی یا خودکار عملکرد می‌کنند و در فرآیندهای استخراج و فرآوری مواد معدنی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند. به علاوه، تکنولوژی های پیشرفته در طراحی و ساخت این ماشین آلات باعث بهبود کارایی و کاهش هزینه های تولید در صنعت معدن شده است.

وی تصریح کرد: قیمت‌های نفت و دلار، که بر روند تولید و صادرات سنگ تزینی تأثیر مستقیم دارند، باعث نوسانات قابل توجه در قیمت‌های صادرات شده به خارج از کشور شده است