رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شیراز،گفت: ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی ویژه گی ها و دلبستگی های خاص خود را دارد و تلاش می کنیم تا شرایط برای ورزشکاران نسبت به تخلیه انرژی و هیجان فراهم شود.
به گزارش دریافتی روزگار از روابط عمومی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان شیراز ،سید کمال پاک فطرت در دیدار با پیشکسوتان ، رئیس و اعضای کمیته های مختلف این هیات ،افزود: با شور و هیجانی که در جوانان علاقمند به رشته های ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی وجود دارد و آمار بسیار بالایی هم به خود اختصاص داده است، باید بتوانیم با برنامه ریزی ،مدیریت و آموزش صحیح و به موقع این انگیزه ها و توانمندی ها را شناسایی و هدایت کنیم تا با رشد و شکوفایی همراه باشد.
وی به جایگاه و اهمیت ورزش در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: شور و هیجانی که در ورزش وجود دارد موجب شده که دید همگان به این سمت معطوف شود از آنجا که می بینیم وقتی یه رویداد ورزشی مهم در سطح کشور و یا دنیا اتفاق می افتد با شادی و نشاط بالایی در جامعه رو به می شویم و این شاید کمتر در حوزه های دیگر جامعه شاهد آن هستیم.
رئیس ورزش و جوانان شیراز به اهمیت جایگاه ورزش اشاره کرد و ابراز داشت: متاسفانه آنچنان که باید به این حوزه اهمیت داده نشده است و این نمیتواند در بعد نشاط و طراوت جامعه تاثیر آنچنانی داشته باشد.
پاک فطرت با ابراز خورسندی از هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شیراز، عنوان کرد: با شناختی که از اعضای کمیته این هیات و در راس آن آقای فرشید دانشور دارم انتظار هم کمتر از این نبود ، می دانم مجددا با این تیمی که دوباره شکل گرفته است شاهد روزهای خوبی در ورزش این شهر با شور و نشاط با وجود این رشته های ورزشی باشیم.
وی در ادامه به حمایت های خود و مسئولین از ورزش اشاره کرد و افزود: شخصا در هر جایگاه و پست مقامی که بودم دل در گرو ورزش داشتم و تمام فکر و ذهنم به ورزش ختم می شد ، از آنجا که مقوله ورزش علاوه بر شور و نشاط و پر کردن اوقات فراغت ، نقش بسزایی در سلامت فرد و جامعه دارد ، در جایگاهی که حضور دارم تلاش می کنم که نگاه و حمایت تمام مسئولین را به این سمت مطعوف نمایم.
رئیس ورزش و جوانان شهرستان شیراز ، این شهر را جهان شهر خطاب کرد و با گلایه مندی از آمارها و موقعیت هایی که شهرستان شیراز دارد،گفت: با آمار جمعیتی که شهرستان شیراز دارد متاسفانه در وجود اماکن و سرانه ورزشی آخرین شهرستان استان به شمار می رویم و به این شهر به اندازه یک روستا هم نگاه نشده است در صورتی که شیراز یک کلانشهر نیست یک جهان شهر است.
پاک فطرت هیات های ورزشی شهرستان شیراز را از جایگاه مهمی برخوردار دانست و اظهار داشت: فارس را به اسم شیراز می شناسند هیات های شیراز اجرایی هستند و بیشترین بار استان بر دوش این هیات ها است و جایگاه آن در حد استان است ، باید برنامه ریزی ها هم در آن حد باشد و جهانی فکر کنیم.
وی رشته های موتورسواری و اتومبیلرانی را در شیراز در موقعیت بسیار خوب و بالایی توصیف کرد و ابراز داشت: پیشکسوتان ،ورزشکاران و قهرمانان توانمند و بنامی در این رشته ها در شیراز وجود دارند که خود نشان و برند بزرگی است و با پتانسیل و ظرفیت هایی که در این هیات و رشته ها وجود دارد شک ندارم که شاهد روزهای خوبی در ورزش استان خواهیم بود.
رئیس ورزش و جوانان شهرستان شیراز در پایان عنوان کرد: از تمام طرح ها و ایده های ورزشکاران در این رشته های ورزشی استقبال می کنیم و به طورجد طرح هایی را که از گذشته نیمه تمام و بر روی زمین مانده است دنبال می کنیم تا به سرانجام برسد.
موتورسواری و اتومبیلرانی شیراز حمایت ویژه می خواهد/ نگاه مان جهانی است
رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شیراز هم در ابتدای این جلسه با تبریک به انتصاب جناب آقای سیدکمال پاک فطرت رئیس جدید ورزش و جوانان شهرستان شیراز ، وی را فردی با تجربه ،دلسوز و توانمند در این عرصه دانست و گفت: خوشحالیم که فردی از جنس ورزش و خاک خورده این حوزه که از دغدغه های ورزشکاران باخبر است سکان هدایت این اداره را برعهده گرفته است.
فرشید دانشور با بیان اینکه شیراز همیشه در ورزش و رویدادهای ورزشی در صدر جدول استان و در کشور هم از جایگاه بالایی برخوردار بوده است،افزود: پتانسیل های بالایی در ورزش استان وجود دارد بخصوص شهر شیراز که یک کلانشهر است و تقریبا نزدیک به ۸۰درصد برنامه های ورزشی استان با محوریت شهرستان شیراز انجام می شود.
وی در ادامه اظهار داشت: هیات موتورسواری و اتومبیلرانی شهرستان شیراز از هیات های فعال شهرستان و استان است و در کشور و فدراسیون هم با وجود قهرمانان و ورزشکاران به نامی که دارد، دارای مقام و جایگاه بالایی است.
دانشور به پرمخاطب بودن رشته های ورزشی موتور سواری و اتومبیلرانی اشاره کرد و ابراز داشت: به دلیل هیجان و شور نشاط بالایی که در این رشته ها وجود دارد متقاضی زیادی هم برای ورود به این ورزش وجود دارد ، زحمات و تلاش زیادی در این هیات کشیده می شود تا بتوانیم در تمام بخش های مختلف از جمله آموزش و مسابقات خروجی خوبی داشته باشیم.
وی در پایان با معرفی پیشکسوتان و مسئولین کمیته های مختلف هیات که در جلسه حضور داشتند تقاضای حمایت بیشتر از این رشته های ورزشی داشت و گفت: با شناختی که از توانمندی مدیریت ورزش و جوانان شهرستان شیراز داریم ، پیش بینی می کنیم که با حمایت های شما پله های ترقی را به سرعت طی کنیم و مثل همیشه بدرخشیم.