مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان از برخورد قاطع و بدون مماشات این یگان نظامی با دارندگان و استفاده‌کنندگان از انواع سلاح بویژه اسلحه‌های شکاری خبر داد و بیان کرد: شکار و صید حیوانات حیات وحش بالاخص پرندگان شکاری مطابق قوانین سازمان حفاظت محیط زیست ممنوع است.

سرهنگ «علی پارسایی پور» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: مناطق دشت و بیابانی و نیز پهنه‌های آبی نواحی شمالی استان گلستان بویژه سه تالاب بین المللی «آلماگل،آلاگل، آجی گل» از زیستگاه‌های مهم حیوانات و انواع پرندگان شکاری و اغلب مهاجر هستند.

وی بابیان اینکه داشتن هر نوع اسلحه نیاز به مجوز از مراجع قانونی دارد، افزود: بنابراین استفاده از سلاح بدون مجوز تخلف است و ماموران مرزبانی هم با دارندگان و استفاده کنندگان از اسلحه‌های غیرمجاز برابر قوانین ابلاغی بشدت و بدون مماشات برخورد می‌کنند.

سرهنگ پارسایی پور به برگزاری کلاس‌های آموزش همگانی ویژه مرزنشینان گلستان توسط کارشناسان مرزبانی هم اشاره کرد و گفت: این دوره‌ها در راستای افزایش آگاهی و اطلاع اهالی مرزنشین با قوانین و مقررات مرزی و آشنایی با مجازات‌ شکار و صید حیوانات و پرندگان حفاظت شده به صورت ماهانه و فصلی برگزار می‌شود.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ شکارچی متخلف توسط ماموران این یگان نظامی شناسایی و دستگیر شدند که از آنها ۹ اسلحه شکاری فاقد مجوز، ۳۷۳ فشنگ و ۲۰ کیلوگرم سالمه فشنگ شکاری کشف و ضبط شد.

وی افزود: متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.سرهنگ پارسایی پور همچنین تعامل و همراهی مرزنشنیان گلستان با نیروهای مرزبانی را بسیار خوب و مثبت دانست و اضافه کرد: بیشتر شکارچیان متخلف از دیگر شهرها هستند که برای شکار و صید پرندگان حفاظت شده به این منطقه می‌آیند.