مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از افتتاح و آغاز ساخت ۳۱ پروژه به ارزش سه هزار و ۱۹ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در شرکت آب منطقه ای گلستان خبر داد.

ایرج حیدریان در قرارگاه خبری شهید همدانی از ساماندهی و لایروبی ۱۱۸ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان خبر داد و گفت: ۲۷ هزار مترمکعب مخزن آب شرب از هفته دولت پارسال تا امسال در گلستان ایجاد شده است، همچنین راه‌اندازی ۲۲ هزار مترمکعب مخزن دیگر در دستور کار قرار دارد که برخی از آنها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

حیدریان ادامه داد:۱۰ پروژه به اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و عمده پروژه ما در این هفته احداث مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی . خطوط انتقال و تجهیزات ، چاه ها و انتقال آن به مدار است.

وی از ساماندهی و لایروبی ۱۱۸ کیلومتر از رودخانه‌های گلستان خبر داد و گفت: ۲۷ هزار مترمکعب مخزن آب شرب از هفته دولت پارسال تا امسال در گلستان ایجاد شده است، همچنین راه‌اندازی ۲۲ هزار مترمکعب مخزن دیگر در دستور کار قرار دارد که برخی از آنها تا پایان سال افتتاح می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در ادامه افزود: یکی از عوامل و ژیر ساخت های استقرار صنایع ، وجود آب کافی و با کیفیت در طول سال است.

حیدریان در پایان نیاز آب آشامیدنی گلستان در افق سال ۱۴۲۵ را حدود ۱۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به این مساله، برنامه‌ریزی ما برداشت ۷۴ میلیون مترمکعب آب در بخش منابع آب زیرزمینی، ۷۱ میلیون مترمکعب در بخش آب سطحی و ۳۶ میلیون مترمکعب از آب‌های نامتعارف دریا می باشد.