نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه برخی مشکلات اساسی در حوزه کشاورزی وجود دارد، افزود: مشکلات کم‌آبی و خرده مالکی باید در سطح کلان کشوری بررسی و مرتفع شود.

سید هامان هاشمی  در نشست خبری هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان که در سالن اجتماعات اتاق برگزار شد، اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با استفاده از همه ظزفیت، مصلحت کشور و توسعه و عمران را در اولویت همه کارهای خود دارد.

وی با بیان اینکه یک سری مشکلات در بخش کلان کشاورزی کشور از قبیل کم‌آبی و خرده مالکی داریم که چالش‌های مهمی هستند، ادامه داد: بخشی از مشکلات هم در سطح استان وجود دارد که باید از دولت چهاردهم مطالبه شود.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه کشاورزان استان گلستان، بیش از ۴۰ روز غذای کشور را تأمین می‌کنند، افزود: رسانه‌ها صدای کشاورزان استان در سطح ملی و مطالبه از دکتر مسعود پزشکیان «رئیس جمهور منتخب» باشند.

وی از انجام مکاتبات رایزنی‌هایی در سطح کلان کشوری برای رفع مشکلات موجود در کشت جو، گندم، کلزا، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی خبر داد و خاطرنشان کرد: تنها مرز خروجی و صادراتی در استان گلستان مرز «اینچه‌برون» است که باید زیرساخت‌های دسترسی راه و سایر زیرساخت‌ها در کشور ترکمنستان با تعاملات بین‌المللی دولت چهاردهم ایجاد شود تا برای استان سودآور باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان با تأکید بر اینکه «شورای گفت‌وگو» برای طرح مشکلات بخش خصوصی بسیار مهم است، اضافه کرد: رسانه‌ها در موارد و مصوبات ارائه شده در این شورا نظارت و انعکاس لازم را داشته باشند.

وی «تولید» را مهمترین فرمان مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر برای خروج از بحران اقتصادی دانست و گفت: در این زمینه بخش خصوصی سکان‌دار است و می‌توانند گام‌های بزرگی را بردارد.

هاشمی با تأکید بر اینکه در دیپلماسی اقتصادی و سیاسی باید به فعالان اقتصادی توجه ویژه شود، تصریح کرد: باید از شعار فاصله بگیریم و با اصلاحات اساسی در رفتار با فعالان اقتصادی و ریل‌گذاری درست شاهد رشد صادرات باشیم.