سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان خبر داد بیش از ۲۲ هزارو۱۵۹ تن کود یارانه‌ای از ابتدای امسال بین کشاورزان توزیع شده است.
ضیائی عنوان کرد: در سال جاری با وجود چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون بیش از۴۲ هزار و۹۶۶ تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تدارک دیده‌ایم که طی نزدیک به چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از۲۲ هزار و۱۵۹ تن آن توزیع شده است .
وی بیان کرد: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع ۱۵۷ هزار و۷۰تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم انتظار می‌رود صددرصد برنامه ابلاغی را اجرایی شود.

ضیائی با بیان این که خوشبختانه با اقدامات انجام شده تاکنون ۲۷ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده است، گفت: بدین ترتیب علاوه بر توزیع کود موردنیاز کشاورزان، مقدار بیش از۲۰ هزار و۸۰۷ تن ذخیره راهبُردی انواع کودهای کشاورزی است که با توجه به شرایط کشور، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.
وی افزود: هیچ مشکلی در تامین کود موردنیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به ۱۳۵ کارگزار تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در اقصی نقاط استان براساس الگوی کشت واصل شود، کود کشاورزی تحویل خواهد شد.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در سال گذشته با استقبال خوب کشاورزان از مصرف این کودها مواجه بودیم که در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در استفاده از کودهای کشاورزی داریم و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقا یابد