مدیر کل درمان تامین اجتماعی گلستان گفت: در سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای درمان مستقیم و غیرمستقیم افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در این استان هزینه شد.

 

رمضان زینلی  اظهار کرد: در سال گذشته در بخش خدمات غیرمستقیم ۸/۵ میلیون نفر و در بخش مستقیم برای ۳ میلیون نفر در دو بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی خدمات رایگان دریافت کردند.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی گلستان افزود: سازمان تامین اجتماعی استان با یکهزار و ۵۶۰ مرکز تخصصی، فوق تخصصی، داروخانه، بیمارستانها و پاراکلینک در بخشهای دولتی، خصوصی قرارداد دارد.

وی تصریح کرد: سازمان در درمان غیرمستقیم برنامه توسعه ای نداشته است و برای اینکه چتر درمانی بصورت فراگیر و کامل بصورت دسترسی آسان برای کلیه بیمه شدگان در مناطق دور و نزدیک فراهم شود، خدمات را در کلیه مراکز دانشگاه علوم پزشکی و خصوصی فراهم کرده است.

زینلی ادامه داد: سازمان برای شهرستان هایی مانند بندرگز، بندرترکمن و آق قلا که در استان شاخص ساخت بیمارستان و درمانگاه وجود ندارد با مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی قرارداد بسته تا بیماران سازمان رابصورت رایگان تحت درمان قرار دهند.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم به سنین بالای ۶۵ سال در تمامی مراکز درمانی خدمات رایگان ارائه می شود.

مدیر کل درمان تامین اجتماعی گلستان به یکی دیگر از خدمات رایگان در دولت شهید جمهور اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی با راه اندازی و فعال کردن صندوق برای بیماران صعب العلاج، سرطانی، ام اس و مادرزادی در سال گذشته افزون بر ۱۶ میلیارد تومان برای ۱۰۷ بیمار خاص و صعب العلاج ۹۵ درصد هزینه آنان را پرداخت کرده است.