معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه رعایت نکردن اصول ایمنی در مراکز تفریحی می‌تواند آسیب های جبران ناپذیری به خانواده‌ها وارد کند گفت: طی هفته گذشته امدادگران استان به ۵۴ عملیات امدادی اعزام شدند و به ۱۳۲ نفر خدمات امدادی ارائه دادند.

 رضا حاجیلری اظهار کرد: طی هفته گذشته ۵۴ حادثه توسط نیروهای امدادی در گلستان پوشش داده شد.

وی افزود: این حوادث ۷ مورد کوهستان، ۳۹ مورد ترافیکی، سه مورد هوایی و سه مورد هم مربوط به سایر حوادث بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: برای این تعداد از حوادث ۱۵۹ نیرو عملیاتی در قالب ۷۲ تیم در این مدت به همراه ۴۳ آمبولانس، ۱۱ خودرو نجات، دو خودروی کمکدار، یک دستگاه موتورسیکلت امدادی به محل‌های حادثه اعزام شدند.

وی مجموع حادثه دیدگان در این مدت را ۱۳۲ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۸۶ نفر مصدوم شدند که ۳۵ نفر آنها از طریق جمعیت هلال احمر گلستان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حاجیلری خاطر نشان کرد: علی آباد کتول با ۱۱ حادثه، گالیکش، گرگان و کردکوی هر کدام با ۹ حادثه و آق قلا با ۶ حادثه جز شهرستانی که بیشترین گزارش از حوادث را داشته اند.

وی با اشاره به افزایش حوادث کوهستان به ویژه در مناطق تفریحی و آبشارها در پایان هفته پیش، به مردم و گردشگران تاکید کرد: در هنگام استفاده از این مناطق و مراکز نهایت احتیاط را داشته باشند، درصورت رعایت نکردن اصول ایمنی آسیب های جانی جبران ناپذیری متوجه خانواده‌ها خواهد بود.