به گزارش روزگار پرس از ری ‘ مرتضی همتی شهردار باقرشهر به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی نشست خبری را با خبرنگاران و اصحاب رسانه برپا کرد و به ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود پرداخت .

شهردار باقرشهر در بین خبرنگاران اعلام کرد : با برنامه ریزی صورت گرفته در شهرداری باقرشهر و همراهی مجموعه مدیران و عوامل شهرداری ، بدون افزایش تعرفه عوارض و یا فروش اموال مازاد شهرداری و همچنین تحمیل هزینه مضاعف ؛ شهرداری باقرشهر با رشد بیش از ۲۶۰ درصدی در حوزه درآمد خود پیشتاز بود .

مرتضی همتی با بیان درآمد قابل قبول شهرداری باقرشهر گفت : بالاترین درآمدی که در شهرداری باقرشهر کسب شده مربوط به سال ۱۴۰۱ با ۱۸۰۰ میلیارد ریال بود اما در سال ۱۴۰۲ بودجه به ۳۰۰۰ میلیارد ریال رسید که در پایان این سال بدون هیچ‌گونه فروش املاک و دارایی‌ها ۷۲۵ میلیارد تومان نقداً وصول شد که بر این اساس رشد جهشی بسیار مناسبی را شاهد بودیم.

شهردار باقرشهر در ادامه با رونمایی از عبارت پای کار مردم به عنوان شعار سال مدیریت شهری باقرشهر در سال ۰۳ ؛ صراحتا هشدار داد : دود و آلودگی پالایشگاه در حلق مردم این هست تا آنجا که کیفیت هوای باقرشهر در بیشتر روزهای سال در وضعیت قرمز و بنفش قرار دارد و حتی در سال گذشته ، ۲۰ روز با وضعیت قهوه‌ای و خطرناک را تجربه کردیم اما دریافت عوارض آلایندگی برای این شهر حذف شده است که با جدیت و قدرت به دنبال احقاق حقوق ساکنین هستیم .

همتی همچنین با ابراز نارضایتی خود از توزیع ناعادلانه عوارض آلایندگی به شهرداری ها اعلام کرد : ۸۸ درصد از ارزش افزوده پالایشگاه نفت تهران ، به شهر تهران تعلق میگیرد و تنها ۱۲ درصد آن به شهرستان ری میرسد که بخش ناچیزی از این ۱۲ درصد به باقرشهر پرداخت میگردد و عوارض آلایندگی پالایشگاه نیز که تا قبل از سال ۱۴۰۰ ، به صورت مستقیم به حساب شهرداری پرداخت میشد به دلیل برخی تغییرات به وجود آمده در قانون ، حذف شده است.

مدیریت شهری باقرشهر با اظهار گلایه مندی از رویکرد شهرداری تهران نسبت به این شهر عنوان کرد : پس از گذشت ۲۰ سال شهرداری تهران هنوز به انجام تعهدات خود در قبال باقرشهر عمل نکرده است ، حتی علی رغم اعلام وعده های مکرر در خصوص مساعدت به تکمیل پروژه پل روگذر ورودی باقرشهر ، تا امروز حتی یک ریال هم به مدیریت شهری باقرشهر کمک مالی صورت نگرفته است .

باقرشهر با جمعیت نزدیک به یکصد هزار نفر در محور ارتباطی قدیم تهران – قم و در بخش کهریزک از توابع شهرستان ری قرار دارد که با بهشت زهرا (س) و حرم مطهر امام خمینی (ره) هم جوار است . م.قنبری